Påsken är ute ur förrådet!



Nu ligger jag efter med bilderna igen! I fredags tog jag fram påskkycklingarna ur källarförrådet. Det är konstigt när man flyttat hemifrån, då pyntar man inte på samma sätt längre. Julpynt är jag bättre på, då blir det gran, adventsljusstakar och en massa tomtar. Påsk är svårare. Förra året hade jag ett påskris, men Dante kunde inte låta bli det för en sekund. I år får bara gänget ovan komma fram.

Man firar inte påsk heller. Inte som när man var liten. I år ska vi förvisso både besöka både Kristoffers familj och min pappa under påskhelgen, men av andra anledningar. Kristoffers farmor fyller 80 år den 24e, och den 25e ska vi hem till pappa och byta däck å bilen. Kanske slänger in lite påskgodis där emellan.

Firar ni påsk?

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Min familj envisas med att fira påsk med massa påskmat som är i princip densamma som på julbordet minus julskinkan. Vi äter oss grismätta, sen somnar alla tidigt på helgen. Vi gör inget speciellt förutom det.

Så i år blir det andra bullar, jag ska fira påskafton med Larrys familj för första gången ute i skogen. Hans föräldrars barndomsvänner ska vara med och det blir påskbål, lekar, snaps och andra fina grejer. Låter betydligt roligare än min matgalna familj!

2011-04-13 kl. 19:41:47
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Himla osis du hade där :p

2011-04-16 kl. 12:43:28
URL: http://rockgrodan.com
Av: william

fina dekoratioer:D

2011-04-16 kl. 16:11:18
URL: http://cookieboy.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback