Däckbyte 10 dagar för sent

Igår åkte vi hem till min pappa och mekade med bilen. Först åkte vi på Birsta en sväng, köpte ett oljefilter på Biltema, Kristoffer fyndade spel på MediaMarkt och till sist köpte vi med oss fika från ICA Maxi.

Det var helt lagom sommarväder, sådär som det skulle kunna vara året runt. 18°c i skuggan, 24°c i solen, 146°c i bilen. Det där sista kanske var en överdrift, men nästa bil ska banne mig ha AC.

Pappa bytte olja, Kristoffer bytte däck och till sist tvättade jag skönheten. Bilen alltså, inte Kristoffer. Alltid lika härligt att ha en nytvättad bil, och framför allt slippa dånet från vinterdäcken mot asfalten.



Mitt barndomshem i solskenet. Ett lugn infinner sig när man kommer hit, så härligt.



Isen var borta på sjön 25 april! Det måste vara rekord, thanks global warming.



Pappa hade en fin blomma i diket. Är det en krokus? Jag är jättedålig på blommor.



Kristoffer fick slava i garaget.



Nytvättad pärla, som ny ♥

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback