Första Advent










Idag fick allt julpynt komma fram! Julgranen är klädd, adventsljusstakarna lyser i fönstren och några små prydnadstomtar sitter här och var.

Igår var vi på stan och köpte adventsljusstakar och ny julgransbelysning. Sladdar får ju inte leva länge här som ni vet. Dante har varit duktig hittills, han tyckte det var väldigt spännande med allt glitter - och framför allt alla påsar och lådor.

Skönt att ha det här gjort, jag tycker det är jättemysigt med julpynt. Andra året med egen julgran, när jag bodde själv fanns det inte plats.


Nu ska jag tända ljus, koka glögg och se någon trevlig film. Hoppas att ni har haft en bra första advent!

KOMMENTARER:
Av: Mimmi

Vad fint du har gjort :) Jag smsade Kristoffer tidigare och ikväll och frågade vad ni önskar er i julklapp men han svarade inte. Så då kan jag fråga dig istället ^^

2010-11-28 kl. 21:18:22
URL: http://MimmiElisabeth.bloggplatsen.se
Av: Elsa

Vad mysigt ni har gjort.

2010-11-28 kl. 22:00:05
Av: Sandra

Jag hamnade aldrig i någon emoperiod och högdyrkade en artist. Älskade bara HIM vid den tiden, inget annat. Jag viftade inte direkt med det heller.



Jag har haft så mycket att göra sen jag började jobba och sa upp lägenheten så jag tänkte inte ens på att det var första advent igår. Jag gillar å andra sidan inte julen, vintern, julpynt och sånt där alls. Var hemma hos mamma och pappa med Larry just då. Vi satt och åt mat när Larry sa: Det är väl första advent idag? Brukar inte ni ha tagit fram ljusstakar och sånt då? Mamma flög upp från matbordet och fick panik. "HERREGUD! DU HAR RÄTT!!! Hur kunde vi glömma det?!" Sen rusade hon iväg och hämtade 5 lådor julpynt och började greja, medan vi andra 3 satt kvar som frågetecken vid matbordet.

2010-11-29 kl. 16:43:36
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Ja själva julafton är ju kulmen av stress. Jag ser inget positivt i det över huvudtaget. I min familj (polacker, greker, svenskar m.fl) springer alla kvinnor runt som stressade galningar. Fräser och skriker på allt och alla för att fixa saker, t.ex. maten. Männen gömmer sig i en soffa och pimplar grogg och håller eventuellt koll på barnen och jag hamnar i kläm överallt när 4-6 personer ropar (läs: skriker) på mig samtidigt och vill att jag ska göra det, hjälpa till där, hacka det, hämta det, hålla koll på något barn eller 3 och ja herregud. Maten får man knappt njuta av heller innan några kids drar i en och vill leka trots att man försöker argumentera med "senare", men det funkar inte. Jag är numera helt slut efter julafton och brukar somna tidigt. Spelar ingen roll var vi firar jul, det blir alltid sådär :(

2010-11-29 kl. 17:08:28
URL: http://rockgrodan.com
Av: Cicci

Åh vilken fin julgran! Fick typ massa julkänslor nu när jag såg dina bilder! =) Har själv inte julpyntat då allt mitt julpynt är gammalt och typ sönder och jag har inte haft råd att köpa nytt =( Vill också ha lite mysig julstämning hos mig.

2010-11-29 kl. 20:24:27
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Av: Sandra

Fullt upp är det minsta man kan säga! Flyttar till Larry om mindre än 2 veckor och här finns mycket kvar att göra. Scheisse säger jag bara! En snubbe ska se lägenheten idag med. Panik!

2010-11-30 kl. 14:09:56
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Ja herregud säger jag bara. En kille har varit här och en till kommer snart. Mitt i matlagningen dessutom.. :p

2010-11-30 kl. 17:01:32
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback