Då var det dags igen






Såhär såg det ut klockan 7 imorse.
Kristoffer pulsade iväg till bussen och jag ligger hemma under dubbla duntäcken. Måste ut och skotta fram bilen bara det slutar snöa (innan är det ju ingen idé). Förra vintern såg det ut såhär de flesta dagar;




Det är alltid vitt skilda åsikter när det gäller snö, antingen älskar man det eller hatar det. Jag gillar vintern, men faktum är att allt blir så väldigt mycket besvärligare när det är snö.

Fördelar:
+ Det blir ljusare ute efter en mörk höst.
+ Det är mysigt att tända ljus inomhus (det mesta positiva är ju inomhus)
+ Julstämning är alltid trevligt.
+ Allmän mysfaktor höjs på vintern.

Nackdelar:
- Skotta. I mitt fall bara parkeringen, men ändå.
- Borsta av bilen flera gånger om dagen.
- Man kan inte använda motorvärmaren, bilen blir snabbt till en isklump. Se ovan.
- Allmänt besvärligt att ta sig fram i snö. "Trussigt", som man säger här.
- Halka. Jag har ju balansen och fysiken av en gammal tant. Ramlar jag (det gör jag garanterat) så bryts någonting av.



Vad tycker du är positivt/negativt på vintern?

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Det enda positiva med vintern är väl den eventuella mysfaktorn om det blir snö. Men då är det bara mysigt i någon dag, sen börjar jag i regel frysa och alla jävla skor läcker in och blir blöta. Såvida det inte blir jättemycket minusgrader i 1-3 veckor, då håller sig snön kvar och bli torr och hårt packad istället för blöt. Det är en liten fördel.



Det negativa är att det är mörkt hela jävla tiden, vilket leder till att såna som mig blir sjukt låga (läs: deprimerade och tänker alldeles för mycket) och trötta eftersom man knappt får någon sol på sig. Så fort solen tittar fram så fullkomligt flyger jag ut för att ta vara på den. I Växjö var det sammanlagt 19 solminuter under hela december förra året. Det säger en del om hur vädret är här nere... Andra jobbiga saker med vintern är såklart kylan. Jag får ledvärk i armar och ben av kyla och mår piss. Gillar dessutom inte att behöva pälsa på mig 4 miljoner plagg bara för att man ska ut en sväng.

Det älskar jag med sommaren, hoppa i skorna och gå ut i kjol och t-shirt, man behöver inte mer och fryser inte.

2010-11-10 kl. 16:14:05
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback