Recension: The Horsemen

 

Regi: Jonas Åkerlund

 

I rollerna:

Dennis Quaid - Aidan Breslin
Ziyi Zhang - Kristin Spitz
Peter Stormare - David Spitz
Lou Taylor Pucci - Alex Breslin
Clifton Collins Jr. - Stingray
Patrick Fugit - Corey Kurth
Eric Balfour - Taylor Kurth

 

Handling:

Den hårda och luttrade polisen Aidan Breslin, tappar mer och mer av kontakten med sina två söner sedan hans fru gick bort.

Han sörjer sin fru och begraver sig i arbete. Barnen tycker att han är känslokall, och han gör dem besvikna gång på gång när arbetet kommer ivägen för familjelivet.

Breslin hamnar mitt i en utredning av ett fall där han finner han en underlig koppling mellan sig själv och de misstänkta i ett antal seriemord. Morden kan länkas till The Four Horsemen of the Apocalypse.

 

 

 

 

Come and see...


The Horsemen är den svenske Hollywoodregissören Jonas Åkerlunds senaste film, som kom ut förra året.

 

Jag hittade den här när jag googlade Åkerlund för ett tag sedan. Han har ju gjort Lady Gagas videos Paparazzi och Telephone, efter att ha sett den sistnämnda kollade jag upp vad han gjort mer.

 

The Horsemen är helt en film i min smak. Mordgåta (som jag i vanlig ordning listade ut första kvarten) med blodiga tillvägagångssätt och psykotiska mördare.

 

Jag brukar inte gilla Dennis Quaid, men i den här var han riktigt bra. En lite annorlunda roll för honom som avdankad polis och far till två emo-ungar.

 

Ziyi Zhang är alltid bra, i denna var hon underbart psycho. Fast som vanligt väldigt söt, det är det som gör henne läskig. Peter Stormare gjorde en insats som hennes adoptivfar. Han var dock med ytterst lite, det hade kunnat vara vem som helst.

 

Slutet var  det enda jag blev besviken på, det hade kunnat vara mer utdraget och uppbyggt på ett bättre sätt.

 

 

Over all, great! 8/10


 

Horsemen - Trailer:

 


KOMMENTARER:
Av: Sandra

HAHA! Precis. Man måste älska Smala Sussie! :D

2010-05-09 kl. 14:02:43
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Den här filmen ska jag för övrigt få tag i. Verkar bra!

2010-05-10 kl. 20:18:08
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback