Recension: Shutter Island

 

Regi: Martin Scorsese

 

I rollerna:

Leonardo DiCaprio - Teddy Daniels
Mark Ruffalo - Chuck Aule
Ben Kingsley - Dr. Cawley
Max von Sydow - Dr. Naehring

Handling:
Teddy (Leonardo DiCaprio) och Chuck är poliser som sänts till ön Shutter Island där mentalsjukhuset för våldsamma, psykiskt sjuka ligger. De ska utreda försvinnandet av patienten Rachel, men ju längre tiden går desto tydligare blir det att allt inte står rätt till. Personalen kan inte förklara vad som har hänt och de är ovilliga att samarbeta. Medan Teddy kämpar mot mardrömmar och en allt mer påtaglig migrän avslöjas bit för bit av hemligheten...


 

 

Usch vad besviken jag blev på Shutter Island! Hyllad överallt blev den när den kom. Alla jag känner älskade den och man måste bara se den! NOT.

 

Åh, vilken tråkig och förutsägbar film, 3/10 är snällt betyg. Plus: Bra skådespelarinsatser och fin miljö. Men story-wise, nah. Olyckligt slut i alla fall, alltid något.

 

Man måste ändå ge en eloge till läkarna i historien. Gå igenom så extremt mycket stram för att få en patient att bli bättre. Strongt! Se filmen och du förstår vad jag menar.

 

Egentligen gillar jag denna typ av film, men den har kunnat vara mycket bättre. Det är ju en bok från början, man kanske borde läsa den istället?

 

 

 

 

Kollar man på trailern verkar den skitbra! Allt är dock ihopklippt helt out of context.


KOMMENTARER:
Av: emma

Läste boken för ett x antal år sedan, de var faktiskt riktigt bra.. men känns lite spoiler när man redan vet slutet :P

2010-05-23 kl. 00:19:30
URL: http://emmalof.blogg.se/
Av: Ellinor Sjöberg' [fotoblogg / mitt liv]

den filmen såg jag här om dagen! den va bra tycker jag :D !

2010-05-26 kl. 06:27:03
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback