Omöjligt att hitta kläder!

Idag fick jag mitt sista studiebidrag för denna termin! Kristoffer fick lön också, härligt.

K var ledig idag, tyvärr innebär det att han jobbar i helgen. Ger mer tid för mig att plugga dock, kan behövas.

Vi tog en sovmorgon imorse, sedan har vi handlat mat på både Lidl och Ica. Kaffet tog slut igårkväll så jag var hetsig att köpa mer. Blev kaffe och en bröllopstårta på Ica (skriver om tårtan senare) och typ allt annat på Lidl.


Att det ska vara så svårt att hitta kläder! Jag har kollat runt hur mycket som helst online, utan att hitta något vettigt. Allting är ärmlöst, vilket jag avskyr. Blir alltid konstigt kall om armarna oavsett hur varmt det är, och vill i alla fall ha ärmlängd á la T-shirt.

Beställde leggings och underkläder från Haléns igår, men på klänningfronten är det intet nytt. Vill ha en ny klänning med vid kjol, knälängd eller kortare, med ärmar. Ah, just det; den ska inte kosta mer än 300kr.
Fucking omöjligt.

Vi ska antagligen göra en trip till Birsta om en vecka, får se om jag hittar någonting där. Samlade tantpoäng förut; kollade Birsta-affärernas hemsidor och skrev ner artikelnummer på det jag ska titta på / köpa.

Måste ha skor också, men där är jag också torn. I sommar vill jag ha ett par nya ballerina, nya Converse (Light) och ett par gladiatorsandaler. Kommer antagligen inte ha råd med samtliga så måste bestämma mig.

Idag är det 18 dagar kvar till Stockholmsresan och Kiss-konserten, och tills dess måste jag få tag i kläder och skor. Allt jag äger just nu är trasigt/gammalt, uteliggarstilen kanske funkar där i och för sig.

Det här är väl det jag är sugen på, förhoppningsvis finns det i Sundsvall;



Någon som sett något snyggt i butiker i Sundsvall/ Birsta eller online?

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback