Lilla julafton med e.l.f. cosmetics!



I torsdags gjorde jag en beställning från e.l.f. cosmetics, och fick det idag! Extremt fort för att vara från England.

Jag har alltid gillat smink, men aldrig sminkat mig "på riktigt", det vill säga med foundation, puder osv. Har ju som ni kanske vet väldigt ljus hy, och det har varit omöjligt att hitta något face-smink som matchar vampyrskinnet.

Hittade in till e.l.f. förra veckan och de hade en hel del till "ivory skin". Väldigt billigt, och enligt dem själva av bra kvalitet.

Gjorde ett försök, och det blev en rätt stor kundvagn innan jag var klar. Klickade hem foundation, puder, ögonskuggor, rouge (allt mineral), lipgloss, nagellack, borstar med mera.

Testade allt nyss och det gick riktigt bra! En av borstarna fällde massor, så den lär jag inte använda. Den dyrare varianten var däremot perfekt.

Allt är "vegan friendly" och ska vara bra för hyn.

Resultat nedan (glömde före-bild tyvärr) 100% photoshop-free! Har aldrig haft såhär mycket spackel i hela mitt liv :O


KOMMENTARER:
Av: Elsa

SNYGGT ! Mimmi undrar om sminket verkar bra ? Värt att beställa från dom ? Priset var bra i alla fall. var in och kikade lite.

2010-05-03 kl. 17:53:07
Av: Fredde

Meh vart är corpse paint:et :P

2010-05-05 kl. 15:33:28
Av: Yonas

Om du inte orkar beställa från dem senare fram när det tar slut så kan jag tipsa om Make Up Stores foundations samt puder. Milk är den ljusaste de har och Helsinki är deras ljusaste puder. Det blir, oftast, ett naturligt resultat :)

2010-05-21 kl. 11:06:37
URL: http://yonas.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback