@ random 2010-06-08


Dagen började som vanligt med att Dante skrek i högan sky klockan fyra på morgonen. Det satt en liten mal i taket som han i nådde. Som vanligt. Jag klev upp, gav honom mat och vatten, gick och lade mig igen. Han var tyst till klockan sex. Samma procedur. Till klockan åtta. Samma procedur. Varför skaffa barn när man redan har en katt som kräver all uppmärksamhet dygnet runt.

Kristoffer jobbade 8.45-17.30 och jag tog faktiskt sovmorgon till elvasnåret, det var länge sedan jag sov så länge. Pappa ringde vid halv ett och då hade jag fortfarande kraxig morgonstämma. Han sa att han kunde komma hit och hjälpa mig med bilen på torsdag förmiddag, snällt.

Igår testade jag mitt första pass av aerolates, alltså en mix av aerobics och pilates. Det var såklart skitjobbigt eftersom jag inte tränat på åratal. Idag har jag träningsvärken från helvetet, men det är skönt att känna att någonting händer. Rätt kul i alla fall så det fortsätter jag nog med.

Kristoffer ringde när han slutat och frågade vad han skulle köpa på hemvägen. Nu när vi inte har bil måste man passa på att handla mat när man har tillgång till buss.
Jag hade planerat tabouleh (bulgursallad) och det blev gott som vanligt. Att karln glömde köpa bulgur var en minor setback, men vi hade så det räckte hemma.


Jag fick mina nya Converse på posten idag. Mina babyblå light som jag skrev om en gång innan. Har inte hämtat ut dem än dock. Förhoppningsvis kommer ännu ett paket imorgon och då kan jag ta dem samtidigt.

Är för övrigt fortfarande torn huruvida jag ska investera i en ny dator eller inte. Har länge velat ha en Macbook Pro, men är för snål för att köpa en. Köper jag en så lär jag ha en dator som funkar flera år framåt, däremot så kommer den kosta mig nästan hälften av pengarna jag äger. Illa.


Nu ska jag baka en kaka tror jag. Måste ha någonting att bjuda på när pappa kommer. Kanske bättre att baka imorgon då? Pappa äter ju inte ens sötsaker. Äh what the hell, jag gör en kaka.

Toodles.

 

Bild från i lördags. Sockerkaka med blåbär och hallon.


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback