KISS Stockholm 2010-06-12



Tidigare turné-setlist, vad det blir i Sthlm vet jag inte fo sho.

 

 

Lördag den 12e juni ser jag KISS i Stockholm för andra gången. Låtlistan verkar bra. Stort plus att Firehouse är med denna gång, däremot är inte Strutter med. Och I Was Made For Loving You, givetvis. Inte för att jag gillar den så jättemycket numera, men det var min favoritlåt när jag var liten.

När jag var liten trodde jag även att Tommy Thayer hette "timotej", som växten alltså. Något som jag garanterat kommer få höra imorgon.

Beth är ett konstigt låtval. Peter Criss skrev låten 1976 åt sin fru, men nu ska den alltså sjungas av nuvarande trummisen Eric Singer. Tydligen blev den tillagd i setlist i Tyskland 3/6 eftersom Paul var förkyld och behövde vila rösten. Men den verkar vara kvar fortfarande, bummer.

Modern Day Delilah, Say Yeah och I'm an Animal är ju från KISS senaste album Sonic Boom, kan bli intressant att höra live. Jag tycker däremot att Gene borde sjunga Russian Roulette istället för I'm an Animal! Det är enligt mig den bästa låten på albumet och även min ringsignal ♥
Stand är en annan favorit på Sonic Boom, men den är kanske inte live-material.


Hursomhelst så tror jag att det kommer bli AWESOME! Förband är Europe och Mustasch, härligt.
Ska försöka att inte börja gråta som en 10-årig tjej som ser Westlife live, som jag gjorde förra gången. Alla 10-åriga tjejer; "what? Westlife, vad är det" Ja, jag är skitgammal. Justin Bieber då, eller nån annan som småtjejer gillar.


Är i Stockholm 12-13 juni, uppdaterar när jag kommer hem!


 

Love Gun, Stockholm 30 juni 2008.


KOMMENTARER:
Av: Sandra

En polare till mig som var med på SRF skulle se Kiss i Malmö ikväll, det lilla aset :p

2010-06-13 kl. 16:14:51
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback