Hästmannen som chockar världen


Klicka på bilden för att komma till AB:s artikel


Såg denna artikel idag, riktigt bisarrt. Den här mannen med hästhuvud har setts på flera ställen runt om i världen, och tillslut fastnade han även på Google Maps. På bilden ovan befinner han sig på Hardgate Aberdeen City, Skottland. Den så kallade "hästpojken" är nu internetkändis och BBC vill få reda på hans rätta identitet.

När jag först läste artikeln trodde jag bara att det var frågan om en person som gör en bisarr grej och hamnar på nyeheterna, men det visar sig att folk tror på det här! De tror alltså att han är "verklig", en människa med hästhuvud, inte en människa med hästmask. Vad är det med folk egentligen? Hur kan de tro det?

Andra har "bevis" att han egentligen är en människa (duh), eftersom man kan se på Google Maps när han tar av sig masken;

 

 


Även om jag inte tillhör dem som tror han är en riktig horseman (of the apocalypse?) så måste man ju ge karln cred. Hur bisarr är man på en skala om man står och väntar mitt på en lugn gata med en hästmask på huvudet, för att man kanske kan hamna på Google Maps?
Eller är han bara allmänt underlig och går runt med hästhuvud ständigt, som en rolig (weird) grej?

Läskig ser han ut i alla fall, jag kommer drömma mardrömmar om det här nu.


Om någon känner sig sugen på att ta efter - och inte har ett äkta hästhuvud mellan axlarna - så finns maskerna på bland annat Funnyproducts.se för 228kr. Finns i vitt också, den var nästan mer creepy.


 

 

UPDATE 2010-06-28:

 


Klicka på bilden för att komma till artikeln

 

Nu har han setts i Stockholm också, eller rättare sagt i oktober förra året. Det behöver väl dock inte vara samma person, som folk verkar tro?


KOMMENTARER:
Av: Sandra

Jag fattar inte heller grejen. Har 2 polare här i Växjö som har exakt en sån där hästmask och brukar helt vanligt springa omkring i dem till vardags på tåg, bussar osv. lite överallt här i södra Sverige. Samt andra ställen i landet. Så det skulle inte förvåna mig ett skit om det är någon av dem som setts i vårt land. Eller någon annan med hästmask. De är inte speciellt ovanliga som nyhetsmedia verkar tro...

2010-06-28 kl. 15:23:03
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback