Birsta 2010-06-01

I tisdags var Kristoffer och jag i Birsta. Vi var båda på jakt efter nya skor, och jag tänkte försöka hitta en ny klänning. Ett nytt duschdraperi, glasunderlägg och en mjölkkanna var prioritering 2.

Efter att ha gått i alla skoaffärer och provat ett tiotal skor hittade jag äntligen ett par som jag föll för. Det var ballerina jag var ute efter, men alla butiker verkar endast ha gladiatorsandaler! Sådana ska jag också köpa så småningom, men något annat kan man väl få välja på?



Ballerina från Tamaris, 599kr. I know, vansinne. Men förhoppningsvis håller de i några år.



Cred till fotograf Kristoffer. Extremt solbränd är jag också!

Dessa är alltså då i mocka. Jag var lite skeptisk, och givetvis får man straff direkt för att man klär sig i ett dött djur! Mocka är ett mjukt material som kommer att forma sig efter dina fötter, sa tjejen i skobutiken. Än så länge är skorna stenhårda och blodtörstiga. Man måste ju gå in dem, givetvis - men det är en smärtsam process.




Kristoffers nya skor, från ATTITUDE! 245kr. Självklart lyckades katthår komma in i bilden.


 

Klänningar från KappAhl, 399kr respektive 279kr.

 

 


Duschdraperi från Lagerhaus, 189kr

 

Vårt nya, totally awesome duschdraperi! Jag är jättekinkig när det kommer till duschdraperier, tar aldrig första bästa bara för att det ska vara billigt. Det måste vara i polyester, rätt längd, roligt/annorlunda motiv osv. Detta är perfekt. Investerade i nya, rosa ringar också!

 

 

Draperi-ringar från Lagerhaus, 12 st för 35kr.

 

 

 

Mjölkkanna från Lagerhaus, 39kr. Underlägg från IKEA, 6st för 59kr.

 

 

 

 

Vi avslutade med Systembolaget. Jag fick visa leg för en gångs skull och blev glad över detta. Enligt vittnen flörtade jag med karln i kassan, men det vet jag inget om.

 

Det blev i alla fall Bacardi Mojito (ja, jag har gått på reklamen) samt en flaska vitt vin. Min favorit Blue Moon fanns inte så det blev Twisted. Inte testat det än, kul med lite nytt!

 

Sammanfattningsvis; en lyckad dag.


KOMMENTARER:
Av: Anonym

Ohh snyggt draperi, förut när vi hade badkar hade vi typ ett likadant fast turkos bakrund. Snyggt.

Bacardi Mojiton är bara sååå god. Du älskar vitt vin du med förstår jag? ;)

2010-08-18 kl. 21:36:04
URL: http://jozzifina.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback