New Moon



Det här blir nog ett inlägg som jag blir hatad för, men någon måste ju gå emot strömmen

 

När Twilight skulle komma ut för två år sedan var jag jätteuppjagad! Äntligen en ny vampyrfilm, postern var underbart vacker och så vidare. Tänkte till och med se den på bio men det blev aldrig. Som tur var.

 

Alla älskade Twilight, hej och hå vad bra den var. Jag såg den först ett år efter alla andra, och blev totalt besviken! Tråkigare film (har man väl i och för sig sett), men usch vad trist.

För mycket romans och för lite action. Ingen snygging att vila ögonen på heller. Kristin Stewart ser ju helfläng ut, Robert Pattinson är väl okej men hetare vampyrer kan man ju göra en lång lista på.

När New Moon kom var det samma hysteri igen. Jag såg den i fredags (när andra fangbangers var på Eclipse-premiären) och väntade mig inget bättre än den första. Aningen bättre var den väl dock, varulvsscenerna var ett stort plus. Inte lika mycket romanstjafs heller.

Kan förstå att tjejer i yngre tonåren gillar dem. Det hade jag säkert också gjort om jag var 13. Men vilket budskap om relationer ger den har berättelsen egentligen? Blir du dumpad så är självmord det enda rätta, det finns bara en person i världen för dig. Man kan inte leva utan sin soulmate och blabla. Vanlig storyline i vampire/human-romance i och för sig, men ändå irriterande.

Kommer antagligen att se Eclipse och kommande (?) filmer också, kan ju hoppas att det blir bättre.

Jag älskar vampyrfilmer och serier, men Twilight går bort. Är definitivt team Jacob. Edward är en sparkly bitch.

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Jag hatar Twilightfilmerna, och tack och lov håller mig pojkvän med mig. Vi har fått mycket ilskna blickar och klagomål för att vi tycker som vi tycker xD Men det är ren fakta. Vampyrer GLITTRAR inte. Punkt.

2010-07-04 kl. 22:04:16
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback