Gatufesten 2010 - Lördag 10/7

 



 





Hotell Strand, Sundsvall.
Får 3/5 på grund av extrem värme och sådär frukost. Uppdatera med AC och riktig prinskorv så blir det 5/5 ;)

Att Mustasch bodde på samma hotell var dock ett stort plus ♥





God kycklingsallad på Norrlandskällaren! "Svängda" tallrikar gjorde snyggt upplägg.


 

White Russian i hotellbaren innan det var dags för Johnossi.

 

 

 

Höjdpunkter: Man Must Dance, Party With My Pain, What's the Point.

Borde ha spelat: Min favorit Sickness.

Publik: Engagerad, sjöng med i de flesta låtar. Efter ett tag blev det väl hoppigt.

 

 























 

Publikhavet.

 

 

 

 

 

GF-bandet.

 

 

 

Blåsväder.

 

 





Jag tänkte se Teddybears men orkade inte. Tur var det, då de hade jätteotäcka björnmasker på sig! Tog den här bilden i förbifarten på väg tillbaka till hotellet.



 

Höjdpunkter: Parasite, Down in Black, Hunt Alone.

Mindre bra: Ralf Gyllenhammars kära image att dricka på scenen. Dock var han enligt sig själv nykter efter "fiaskot" på förra Gatufesten.

Borde ha spelat: Dogwash!

Publiken: Kunde ha engagerat sig mer. Ingen kunde texterna och det var för många raglande fyllon for comfort.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pappa och Fredde såg Accept. Vi gick förbi på hemvägen så jag tog en långt-avstånd-bild.

 

 

Over all; en riktigt bra gatufest! Jag är glad att jag gick trots att jag var sjuk, hotellet gjorde det hela mycket lättsammare också.


Efter Sandras kommentar måste jag också påpeka att bilderna faktiskt inte är tagna med systemkameran (Nikon D60) utan med min kompaktkamera Samsung PL150.

Vi stod längst fram på Johnossi och Mustasch så det var lätt att få bra bilder! Var sugen på att ta systemkameran, men då det går rätt hett till i publikhaven vågade jag inte. Blev nöjd med picsen ändå ♥


KOMMENTARER:
Av: Sandra

Jag säger då det :p Ni verkade ha skoj. Tur att systemkameran fick följa med den här gången! Dock bör det påpekas att Accept inte är Accept utan sin Udo! :(

2010-07-12 kl. 19:50:36
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Ja då hade du en jävligt bra vanlig kompaktkamera må jag säga! :p Alltid coolt att träffa kändisar man gillar.

2010-07-12 kl. 20:23:13
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Gud är kompaktkameror så billiga nu för tiden?! :O Jag har har kvar en gammal klumpig tung Canon från typ hösten 2005 med dubbla skärmar på (en av de första som kom!) så man kan ta egobilder, och det är min favoritfunktion med den. Meeeen kameran börjar sannerligen faila och den slukar batterier som fan. Skyddvisiret hänger sig med och vill inte alltid stänga sig, den låter jättemkt när man fotar och den har börjat spricka och gå sönder på sina ställen. Gamla fina Bettan! :(

Får väl fixa en ny.. kanske något att önska sig när man fyller år? En systemkamera lär jag ju få vänta med i några år till.. hade sparat ihop till den efter 5 år i vinstras. Sen gick min gamla laptop sönder, och där hade jag pengarna i handen... och fick lägga dem på en datorjävel istället. Så poff, no camera.

2010-07-12 kl. 20:57:41
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Just det, så du lånade din pojkväns dator då och då för att överleva ja. Min andra hälft har ju en typ mer eller mindre oanvänd (!) kompaktkamera som tar skitsnygga bilder som han säger att jag kan "låna" ibland om jag vill fota bättre. Nackdel, det är ett inbyggt uppladdningsbart batter i den och det gillar jag inte. Det är dumt om man är länge någonstans och ska fota mycket och inte har möjlighet till att ladda upp batteriet. Så jag funderar faktiskt starkt på att fixa mig en ny kompaktkamera som tar snygga bilder tills vidare. Systemkameran får som sagt vänta några år, en bra kompaktkamera tar ju som sagt snygga bilder, din gjorde ju verkligen det! Vad är det för märke? Det glömde du skriva.

2010-07-12 kl. 21:12:38
URL: http://rockgrodan.com
Av: Fredde

Mustasch öppnade med min bästa låt från senaste skivan Deep in the woods så jag förlåter dom för den sugande setlist:en dom hade senaste i Stockholm.



Kan hålla med lilla systern om betyget 4/5.

2010-07-12 kl. 21:25:11
Av: Sara

@ Fredde; Håller med på att det var sugande setlist i Sthlm! Men då väntade man ju bara på KISS ♥

2010-07-12 kl. 21:48:25
URL: http://alet.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback