Solsidan

 

Ikväll var det premiär för tv4:as nya "humorserie" Solsidan. Min förutfattade mening om detta var att det skulle vara som den tidigare satsningen Hjälp!, som förvisso var rätt bra i början men sedan gick utför allt mer.

Nu orkade jag inte se klart hela avsnittet av Solsidan, men det jag kan säga so far är att det inte var något vidare. Felix Herngren spelar som vanligt en hjälplös push over och Johan Rheborg är som vanligt överdriven men tråkig.

Rheborg har enligt mig inte varit bra sedan Nile City och Killinggänget 1994, och det bästa Herngren har gjort är väl att dubba Torkel i Knipa till svenska.

Jag är inget fan av svenska serier/filmer över huvud taget, men detta var verkligen ingen hit.


- Solsidan är en modern komedi med vass humor, hög igenkänning och stor värme som garanterat går hem hos tv-tittarna. Jag är oerhört stolt och glad över att vi har samlat flera av Sveriges främsta humorprofiler i serien, säger Fredrik Arefalk programchef TV4.


Det råder delade meningar om det.

KOMMENTARER:
Av: Anonym

Tyckte den var helt ok. Igenkänningsfaktorn är högre för oss i yngre medelåldern

2010-01-30 kl. 01:06:11
Av: SA

Så dålig var seriestarten inte. Du måste se några avsnitt innan du dömer ut den. Framför allt se färdigt avsnittet. Kan hålla med om att Felix är samma karaktär som i "Hjälp" men det är ju hans nisch; den konflikträdde. Bornebusch är rolig men är kanske för bildskön för komedi på TV.

2010-01-30 kl. 11:20:12



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback