Matematiska Artefakt


Och annat roligt har jag jobbat med idag. Det är bensträckare och jag sitter i universitetets datasal och försöker slå ihjäl en halvtimme.

Introduktion till kursen Läs- skriv- och matematikinlärning idag! Vi har börjat med matten, och haft föreläsningar om "Matematiken som Språk". Hur man ska lära ut, olika metoder för att få barn att förstå och så har vi gått igenom olika matematiska exempel.

Det är sju personer i min klass, så föreläsningarna får en mer personlig stil nu. Förra terminen gick jag i en klass på 35 personer, och på föreläsningarna för alla kurselever var vi runt 120 personer.

Läraren vi hade idag verkar bra. Hon var bra på att förklara och gick igenom det väsentliga i den första kursboken. Hon ställde mycket frågor och man fick jobba tillsammans med uppgifter. Bra upplägg.

Nu blir det till att köpa nya kursböcker, men bara fyra stycken än så länge. Får ta det när studiebidraget kommer, just nu har jag 175kr på kontot.


Igår lade jag upp en bild på min nya Bloglovin'-ikon, men den blev jag less på snabbt. Fixade en ny imorse som jag lade upp nyss tillsammans med en ny RSS-ikon. Slängde även upp en länk till Facebook igår;


-klick klick-


Nu måste jag snart gå tillbaka till föreläsningen! Sista insatsen, slutar klockan fem. Förhoppningsvis före.


Till sist vill jag bara säga grattis till Paul Stanley som fyller 58 år idag!


Happy B-day Paul, jag ser fram
emot att se dig igen till sommaren!


KISS: Sonic Boom - Modern Day Delilah





KOMMENTARER:
Av: sara

sv: hehe varsågod:)

2010-01-20 kl. 15:39:13
URL: http://saraasvedberg.blogg.se/
Av: Viktoria ♥

sv: tack tack, välkommen tillbax! :)

2010-01-20 kl. 17:59:28
URL: http://vickanss.blogg.se/
Av: M

Dem kommer strax. Kram

2010-01-20 kl. 18:48:12
URL: http://conler.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback