HP Pavilion & Pocahontas

Jag har spenderat kvällen med att sukta efter laptops!

Min laptop är rather dead, jag har inte använt den på flera månader. Kan inte låta bli att då och då bli sugen på en ny.

Hade tänkt uppgradera operativsystemet från Windows Vista till Windows 7, och se om det gör någon skillnad. Kanske även uppgradera minnet. Har 1GB nu, kan ha max 8GB.

Jag har bara haft datorn i två år, känns dumt at ge upp på den redan!
Om jag skulle ge upp skulle jag dock byta till en i HPs Pavilion-serie. Specialdesignade datorer som faktiskt är bra. Annars ska man akta sig för snygga laptops, de är sällan vettiga.


HP Pavilion dv6-1299eo


Nu ska vi se film innan sängen. Ikväll blir det Pocahontas! Jag har nog inte sett den sedan den var ny år 1995.
Det här blir även första gången jag ser den på engelska. Dubbade filmer funkar bara när man är liten.


Kan du måla allt med färger i en vind...? ♥

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Nej nej please, vad som helst förutom HP! :O Speciellt HP Pavillions. Min förra laptop var en sån. Den blev 2½ år gammal, sen vart den skitkass. Pallade knappt word och musikprogram samtidigt. Var iväg på lagning minst 4 ggr, och HP's kundservice suger fullständigt. Flera av mina vänner har haft olika HP laptops och alla har varit precis lika missnöjda som jag. En vän till mig jobbar på ett företag här i småland som specifierar sig på att laga bärbara datorer. Han skrattade när han såg min en gång och sa: du skulle bara veta hur många hundratals exakt såna där som bara ligger på hög hos oss och väntar på att bli lagade. Kort sagt, katastrofalt värdelösa datorer :( Även om det är skitsnygga. Rekommenderar dig något annat märke...

2010-01-25 kl. 00:06:35
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Tyvärr är det svårt att säga vilka märken som är "bra" idag. För de flesta datorerna har dessvärre ingen bra livslängd. Ska de fungera bra får man fan göra många omformateringar, ofta. Vem har tid/lust med det liksom?



Av alla mina nördvänners tips och mina egna erfarenheter av döma (gick ett slags IT-gymnasium trots allt! ^^) så kan jag idag säga att Acer var t.ex. ett dåligt märke förr som blivit bättre nu. Andra som fortfarande funkar är Dell och Packard Bell. Är du riktigt rik så kan du punga ut till en MacBook, men vem har råd med en sån egentligen... Där pratar vi i alla fall en stabil laptop. Mac-datorer är skitbra och går aldrig sönder typ...

2010-01-25 kl. 00:23:51
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback