Tattooed Love Boys


Random uppdateringar!

Konstigt nog har jag fler besökare nu när jag inte uppdaterar lika ofta, än förut när jag skrev flera gånger om dagen.

Som ni kanske märkt har jag inte heller lagt upp någon lolcat på länge. Saknar någon det, egentligen? Har inte kollat upp någon på länge själv heller.


Tenta igår. Gick sådär, den första jag känt mig osäker på. Filosofi är ju inte min grej, uppenbarligen. Sista tentan för terminen dock, så det känns ju rätt bra. Jag har klarat allt i övrigt, så vore inte hela världen om denna går åt h-e.


Nu när jag har Kristoffers dator glömmer jag att kolla webbsidor jag ofta besökte förut. Blir inte mycket bloggar, förutom min egen. Tagit upp det lite igår och idag, faktiskt lätt att hitta bra bloggar.

Till och med skvaller är roligt, speciellt när skvallerbloggarna handlar om andra bloggar. 
Hetast verkar det vara att skriva om folks utseende (såklart) och huruvida "kända" bloggare photoshoppar sina bilder eller inte. 

Vad jag däremot inte förstår är varför det är så hemskt? Att redigera sina bilder alltså. Som foto-nörd redigerar jag allt jag lägger upp, varesig det är en bild på mitt eget face, en bild av min katt eller en naturbild.
Antagligen retar folk upp sig på "kändisar" som påstår att de absolut inte redigerar sina bilder, fast det syns väl.
Erkänn, ingen är perfekt och ps är kul. 

I och för sig leker jag mest med färger, det är inte som om jag ger mig själv en helt ny näsa eller liknande, så duktig är jag inte ;)


Big woop, wanna fight about it? Whiter shade of pale.


Vi såg den sista filmen i serien om Johan Falk igår - De Fredlösa. Alla de filmerna har varit mycket bättre än jag trodde från början. Svensk film när den är som bäst.

Jag har också tagit efter fjortis-trenden, och måste erkänna att Falk-skådisen Joel Kinnaman är snygg! Sedan jag passerade 15-strecket ska det mycket till innan jag ser en film endast för eyecandy. Eller "endast", han är en bra skådis och filmerna i sig är bra. Så ytlig är jag inte.



Joel spelar även huvudrollen i Jens Lapidus "Snabba Cash" som hade premiär på bio i veckan. Vore nåt att se. Om det blir bio vet jag inte, men den ska absolut ses!




En annan man jag har blivit fan av på sistone är Ray William Johnson och hans Youtube-channel "=3" (Equals Three). Han videobloggar/vloggar om mestadels andra videos, men har ett roligt upplägg på det han berättar.

Smakprov:




Nu är jag ledig till på onsdag, då börjar den nya kursen "Läs- skriv och matematikinlärning". Måste dock skolka redan andra dagen. På torsdag ska vi Stöde på mormors begravning.
Har inte bestämt än om vi ska åka ner dagen innan och sova över hos pappa, eller åka på torsdag morgon. 

t;Konstigt nog har man aldrig någonting roligt att göra när man väl är ledig. När man egentligen måste plugga känns allting roligare än det. "Städa badrummet? JA TACK!". Men när man inte måste göra någonting känns allt trist.

Bloggen och FB lär få mycket uppmärksamhet. Backyard Babies har också börjat underhålla mig igen.


Får er som ser dåligt så är det en lång playlist med bejbisarna

Gillar inte iTunes egentligen. Men det ät omöjligt att hitta i alla mappar på Kristoffers dator, blir till att koppla in iPoden.


Middag, kanske? Vi skulle äta klockan sex, och nu är den över sju.

Ha en trevlig kväll!

Ska slänga in en lolpic och se om jag får nån feedback, enjoy!

KOMMENTARER:
Av: Simon

Jag tycker att det är sjukt onödigt av dig att redigera dina bilder. Just det exemplet du tog upp var extra onödigt eftersom jag personligen tycker att du ser bättre och mer naturlig ut när du inte är Michael-Jackson kritvit, men jag förstår om du inte delar min åsikt om den saken ^^

2010-01-18 kl. 03:26:34
URL: http://writingjonah.blogspot.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback