is HIM back?


"I'm not afraid, to admit that I adore you" - Scared to Death

Lyssnar igenom HIMs nya album SCREAMWORKS: Love in Theory and Practice.

Efter två halv-poppiga/emo-rockiga skivor så låter de nästan som på den gamla goda tiden igen (Greatest Lovesongs, Razorblade Romance)!


Många finstämda ballader även på denna skiva. Som jag i och för sig gillar, men för att citera min mor så vill man ju hellre lyssna på musik med "stake" i!

Singeln Heartkiller och även Like St. Valentine påminner väldigt mycket om de gamla HIM, helt klart positivt.
Bland de övriga låtarna är just nu Scared to Death min favorit, ballad yes.

Heartkiller:



Like St. Valentine:



Scared to Death (live):




Skriver nog en klarare recension när jag lyssnat på riktigt, nu är det albumet #1 och singlar #193743547 :P

Screamworks släpps officiellt 14 februari
, måste stödköpas!

KOMMENTARER:
Av: Sandra

HIM var mitt favoritband no 1 när jag var typ 13-14. Det har hängt kvar sen dess, men jag tycker att låtarna inte alls varit desamma sen Venus Doom-skivan. Har hört någon låt från den här nya nu och det fanns väl en och annan som jag uppskattade, men HIM lät tyvärr som bäst förr i tiden. Lite som Metallica. Älskar Metallicas gamla låtar, speciellt när Cliff Burton fortfarande var basist, men sen... jaa....

2010-02-06 kl. 01:07:56
URL: http://rockgrodan.com
Av: Fredde

Like st valentine är nog min favvo också, gillar även emolåten in the arms of rain :O



Angående Metallica så har dom inte varit bra sen and justice for all tycker jag, dom sålde sina själar till top40 radions onda gud i och med black album

2010-02-06 kl. 01:50:34



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback