Eyes and Sight

Imorgon har jag tid hos optikern kl.10. Som jag skrev tidigare så har jag inte kollat synen på cirka två år, trots att man ska göra det minst en gång per år. Speciellt när man ser så dåligt som jag gör!

Förhoppningsvis har synen ändrats till det bättre, som den gjort vid tidigare kontroller. Eller så ser jag lika dåligt som vanligt, vilket är positivt då jag kan fortsätta köpa samma linser. Samma styrka dvs.

Jag fick mina första glasögon när jag var 4 år gammal, och har använt linser på heltid sedan jag var 12. Har sedan ett par år tillbaka använt så kallade dynet-runt-linser, eller PureVision Toric som de heter.


Man har linserna dygnet runt och byter de en gång i månaden. Precis som vanliga månadslinser, till skillnad från att man inte behöver ta ut dem på natten.

Detta har funkat väldigt bra för mig och känner nästan aldrig att jag har dem. Nu har jag inga linser kvar i lager och tänkte då passa på att kolla synen innan jag beställer nya.

Får se om Synoptik vill erbjuda mig något bra pris, annars blir det Lensway som vanligt.
3000kr/år för att se alls, vilket handikapp. Blir ofta sugen på att göra en ögonoperation, men kommer nog aldrig våga det.


Vid optikerbesöket måste jag vara utan smink runt ögonen. Lika bra det, min mascara sjunger verkligen på sista versen nu. Kladdig och dan.

Ska kika om Åhléns har någon bra. När jag var där igår så hade de min vanliga;
Isadora Build Up Extra Volume Nr. 7 - Bluish Black för 159kr. Helt okej pris.

Däremot så har jag nästan gått på reklamerna för den nya innegrejen med vibrerande mascaror. Allt ska vibrera nu för tiden verkar det som. Men jag är aningen skeptisk till att peta med en vibrerande borste kring ögonen! Hur funkar det, kan man undra?

Isadora har hakat på trenden med dessa mascaror, kanske värt att prova? Något annat märke är nog inte aktuellt, jag gillar Isadora och håller fast vid det. Speciellt när det gäller ögon make-up, har inte hittat något annat brand som funkar.


Vibrance or the regular brand - that's the question


Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon! Ska vara nere på stan till klockan 10, ingen hit när man är ledig. Ja, jag är lat.

Good night.

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Tycker också det verkar luddigt med en vibrerande mascara. Man borde kittla fransarna och missa dem väldigt lätt. Jag är rätt skakig i mina händer som det är, och jag lyckas ofta peta in mascaraborsten i ögat. Sen står man där och svär och ser ut som en panda för att tårarna sprutar av smärta.

2010-02-11 kl. 11:17:16
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Trist när människor inte sköter sitt jobb och får andra att lida för det.

2010-02-11 kl. 12:57:56
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback