Vad händer på Folktandvården?

 

 

Imorgon ska jag till tandläkaren för första gången sedan jag flyttade till Härnösand. Egentligen var det fredag, men nu är det alltså ändrat. Igen.

 

Sedan jag (äntligen) skrev in mig på FTV i Härnösand för ett par veckor sedan så har de ringt nästan dagligen och frågat om jag vill komma dit. "Har du möjlighet att komma om tjugo minuter? Vi har fått ett återbud" Kan de ringa och säga klockan sju på morgonen. Inte direkt, du väckte mig...

 

Detta har hänt flera gånger och varje gång ber jag dem skicka ut en tid istället (man kan självklart inte boka in en tid längre fram per telefon). Sagt och gjort, jag får en tid via brev. Men då börjar ändringarna istället.

 

Kristoffer fick en tid som nu har ombokats tre gånger, mig har de bokat om två gånger, senast imorse. Då ringde en kvinna klockan halv åtta och ville att jag skulle komma imorgon istället för på fredag.


Vad håller de på med? Vad är det som gör att de måste boka om två patienter fem gånger? När jag gick på tandregleringen i Sundsvall kunde det hända att det kom in akutfall som fick gå emellan, men då var man ju redan på plats. De lär inte boka in akutfall.

Har tandsköterskorna tråkigt så de ringer aptidigt hem till folk och ändrar tider hit och dit bara för att man ska bli förvirrad?

Jag hoppas jag får komma in imorgon då, så de inte bokat om mig igen. kl.14:50 har jag tid, håll tummarna!


UPDATE: Besöket gick bra och jag hade inga hål. Inget klag på piercingarna och tandläkaren var mycket trevligare än de i Sundsvall/Stöde! Dessutom var det en bild på en ENHÖRNING i taket som man kunde titta på när man låg i stolen ♥ 10 augusti ska Kristoffer dit, får hoppas att det går lika bra för honom :)

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback