Recept: Chokladsås



Ingredienser:
1dl kakao
1dl socker
1dl vatten

Såhär gör du:
♥ Blanda kakao och socker i en kastrull.
Tillsätt hälften av vattnet, rör om väl och blanda sedan ner resten.
♥ Koka upp blandningen under omrörning.
♥ Låt såsen puttra tills den blivit (lagom) tjock, 5-10min.

Servera till glass eller annan efterrätt!



För några dagar sedan testade jag att göra egen chokladsås. Har aldrig gillar chokladsås på tub så testade detta, och det blev faktiskt jättegott!

De jag berättade receptet för tyckte att det lät som mycket kakao, och jag antar att det är en smaksak. Jag gillar mörk choklad, och tyckte smaken blev alldeles lagom. Är man känslig mot stark chokladsmak så kan man givetvis dra ner på kakaon.

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Jag vet inte, kanske är lite efter men tyckte jag såg en bild på en sån nånstans i någons blogg nyligen och nu hittade jag hela kollektionen. Inte sett eller hört talas om dem innan. Vill verkligen ha en!!!

2010-08-06 kl. 22:25:58
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback