Onyttigast på Hemköp

Förut idag ringde min kära sambo mig och berättade att han var sugen på chips. Snäll som jag är tänkte jag åka och köpa en påse innan det var dags att hämta honom på jobbet.

Vad jag inte visste var att samtliga mataffärer stängde tidigare idag på grund av inventering. Efter att ha åkt runt halva stan var faktiskt Hemköp öppet, trots inventering! Allt var i en enda röra därinne och folk som packade upp saker överallt.

Efter en kvarts letande hittade jag en påse med grillchips och ställde mig i världens längsta kö.

Jag stod där i kön, minding my own business, och hör plötsligt ett fnys framför mig. Tittar upp och ser en karl som förebrående stirrar på mig och min chipspåse.

Själv brukar jag sällan kolla ner i andras korgar och skiter fullständigt i vad folk köper, men tydligen inte den här mannen.

Förvånad tittade jag ner i hans korg och mycket riktigt; bönor, kikärtor, grönsaker och andra nyttigheter. Och där stod jag med min chipspåse.

Är det tänkt att man ska skämmas i en sådan där situation? Jag skäms väldigt sällan men blir ofta förvånad om en främmande människa har åsikter om vad jag gör.

Varför brydde sig den där hippien (om man nu ska vara sån, men looken hade han) om vad jag köper och äter? Ville han att jag skulle skämmas för jag skulle åka hem och dela en påse grillchips tillsammans med min sambo en tisdagskväll? Hade det varit okej om det var helg? Egentligen borde man ju fråga.

Är det vanligt att man glor ner i andra människors vagnar/korgar på mataffären? Och framför allt - dömer man dem utifrån vad de köper? Hippien som köper vegetariskt till ett helt harem eller fettot som köper en massa snask. Bryr man sig egentligen? Jag tycker att det är nog jobbigt att handla mat, orkar inte lägga energi på andra kunders handling också.

FYI så åt jag en näve chips nyss. Det var gott.

KOMMENTARER:
Av: Cicci

Du har fått en award av mig! =)

2010-09-01 kl. 10:25:34
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Av: Grodan

Men fy fan så lack jag hade blivit om jag var du. Hatar sådana där människor. Sköt dig själv och skit i andra är ett motto jag lever efter :)

2010-09-01 kl. 11:21:11
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Av: Sandra

Vissa vet ju inte bättre vettu :p Jag brukar titta på vad andra köper, men jag brukar inte bry mig :p

2010-09-01 kl. 11:27:44
URL: http://rockgrodan.com
Av: Cicci

Tack ska du ha! =)

2010-09-01 kl. 15:47:33
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback