Det är fortfarande sommar!



Varför envisas folk med att påstå att sommaren är slut?

Jag är så less på det här nu. Folk klagar på allting. Det är för varmt. Det är för kallt. Det är si och det är så. Sedan det "fina vädret" försvann förra veckan så har Internet varit ett enda stort bitchande (det är det väl alltid, förvisso).

Majoriteten av statusuppdateringarna på Facebook består av "Vart tog värmen vägen?", "Jag vill ha sol och värme", "Nu är hösten här", "Nu är sommaren slut" och så vidare. What's up with that?!

Det är fortfarande sommar! Det är ju bara första augusti, nu får ni banne mig ge er till oktober!

Jag gillar hösten, det är min favoritårstid. September har ofta perfekt väder, runt 15 plusgrader och sol. Det är väl härligt? Jag fattar inte folk som kallar 35°c och gassande sol för "fint väder", och tar på sig vinterjackan så fort temperaturen sjunker aningen lägre.

När det är sådant väder kan inte jag gå ut. Dels för att jag blir röd som en kräfta på två sekunder i solen, men över huvud taget så tycker jag sådan värme är grymt obehagligt. Skulle aldrig kunna gå ut och göra en massa saker när man svettas som en gris av att sitta stilla i skuggan/inomhus.

Nu har det varit "fult väder", det vill säga mulet och runt 20°c i en vecka. Jätteskönt tycker jag, men andra beter sig som att domedagen närmar sig. Tycker inte det borde vara tillåtet att tycka det är "kallt" förrän det är i alla fall tio minusgrader!

Det kommer att vara sommar i minst en månad till, så ta av er tjocksockarna och släck värmeljusen! Njut av att slippa kippa efter andan och duscha tre gånger av dagen. Höst blir det tids nog.

KOMMENTARER:
Av: linn - foto&photoshop

svar: tack! :D

2010-08-02 kl. 01:37:12
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se/
Av: Sandra

Jag håller med om det där. Gillar ju värme och sol som bekant, men jag har inget emot att ta på mig lite varmare kläder för att hålla värmen ute och så. Det är rätt härligt att komma in och tända ljus när solen går ner fort, gör te och se på film med någon. Eller själv. Som Nemi sa: Hösten är naturens sätt att tala om att man ska mysa! :)

2010-08-02 kl. 11:48:03
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback