Dagens Husmorstips!

På min dammsugare hålls inte sladden inne efter jag dragit ut den, utan den dras in igen eftersom. Detta gör att sladden alltid är kort, man måste dra efter hela tiden och i värsta fall lossnar kontakten ur vägguttaget.

Jag vet att jag inte är ensam om det här "problemet", så tänkte ge ett litet tips!

Du behöver:



En påsklämma. Just denna är från IKEA, heter BEVARA och kostar 19kr för 30 stycken i olika färger och storlekar. Finns även på diverse mataffärer osv.




Dra ut sladden så mycket som behövs, och sätt fast påsklämman.




När sladden dras in stannar den med hjälp av klämman, problemet löst!

KOMMENTARER:
Av: Simon

Klyftigt och så, men det är ganska dåligt för sladden. Sen om några år går inte dammsugaren igång. Fast det beror iofs på. Sladden har ju plasten för att skydda det från att man trampar på kabeln så den kanske ska klara en klämma. I dunno. Klyftigt iaf.

2010-08-20 kl. 22:51:22
URL: http://writingjonah.blogspot.com
Av: Sara

Nu ska jag göra som du och svara under kommentaren, så får du se hur irriterande det är ^^



Dåligt för sladden är det säkert. Tror dock att det är sämre om kontakten ska ryckas ur väggen gång på gång, då kommer sladden närmast kontakten gå sönder till slut.



Grymt irriterande är det i alla fall, än så länge är detta det bästa jag kommit på :)

2010-08-20 kl. 23:08:33
URL: http://alet.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback