random updates, v.15

 

 

Nu var det sådär länge sedan jag skrev igen! Eller något om mig själv det vill säga. Lite musik och tv har det ju blivit.

 

 

Har gått i skolan hela veckan, bortsett från idag. Måndag och tisdag bestod av VFU-uppföljning, alltså redovisa och berätta om praktiken. Det gick bra tror jag, läraren verkade nöjd.

 

Igår var det redovisningar samt ett saminarie om Rigmor Lindös bok Det gränslösa språkrummet. Jag hade inte ens fått den boken än, ännu mindre läst den. Ändå hade jag mest att säga, det funkar oftast att improvisera. Google is your friend, as well.

 

 

I början av veckan fick jag ett mail som gjorde mig väldigt stressad och uppriven. Mailet var från en lärare som påstod att det inte fanns någonting dokumenterat på mig under det senaste delmomentet! (del av kursen jag läste förra terminen).

 

Jag fick ett totalt sammanbrott eftersom jag visste att jag lämnat in allt, gjort tentor och fått godkänt på samtliga uppgifter.

Trots de "bevis" jag uppgav så vägrade hon tro på mig, och hävdade att jag skulle göra om allting!

 

 

Efter mycket grävande i gamla dokument och resultatlistor, samt samtal med lärarna i kursen så erkände hon sitt misstag. "Jaha, gällde det deen kursen! Det skrev du aldrig..." Jo, men bara i exakt alla mail. "Det kanske var en liten miss från min sida då" Nej, säger du det?

 

Jobbigt när det blir fel, men skönt att det löste sig. Mittuniversitetet kan inte få bra reklam från min sida angående hjälp från lärare och när det gäller att hålla ordning på saker.

 

Visst, det är mitt jobb att hålla koll på vad jag gjort, men det borde väl föras in någonstans? Om ingenting dokumenteras och ingen tror på vad man säger så är det ju svårt.

 

 

Idag har jag som sagt varit ledig!


Kristoffer jobbar till kl. 20:45 ikväll så jag ha haft lägenheten för mig själv. Har dock inte haft så kul då jag städat och tvättat halva dagen.

Man känner sig som en hemmafru men det måste ju göras. Det är kul när det är gjort, och det är rent och fint överallt.

 

I helgen ska vi åka till pappa och lägga om till sommardäck på min bil. Det är ju sista dagen att göra det idag egentligen, men jag drar ut på det till imorgon.

Ska ringa fadern ikväll och fråga när det passar att komma.


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback