Ben & Jerry's: Peanut Butter Cookie Dough




Som stort fan av Ben & Jerry's glass så testade jag idag denna pinnglass; Peanut Butter Cookie Dough.


Deras tidigare sandwich var enligt mig under all kritik, men denna var en aning bättre.

Vaniljglass med cookie dough och jordnötssmör, överdraget med mörk choklad och kaksmulor.

Det jag reagerade på var att den var ganska salt på grund av jordnötterna. Annars var själva glassen god och gillar man mörk choklad så är det ett stort plus.


Jämfört med vanlig B&J var detta ingen hit, jämfört med annan pinnglass (Magnum etc.) så var den riktigt god. Som sagt, en aning salt - man kände sig nöjd efter halva.


3,5/5 får den faktiskt. Kanske för att jag jämför med Magnum Gold som jag åt här om dagen. Denna är klart godare.


God, men 26 kronor var den inte värd.

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback