Onsdag kväll


Läsarrekord idag! När man inte uppdaterar blir man plötsligt intressant. Skulle vara kul att veta vilka som läser egentligen, jag vet om knappt hälften av besökarna.

Hade inte tänkt skriva idag, blir sur och less över de som klagar över det jag skriver. Det sägs att man ska skriva en blogg för att tillfredsställa läsarna, men orkar man det egentligen? Läs inte då, om det är så ytterst irriterande.
Internet är ett enda långt flamebait egentligen, men jag blir less när det är främst nära och kära som klagar.

Vem är din publik, vilka är dina läsare, vem riktar du dig till? Sådant man ska ta ställning till.
Tja, främst skriver jag nog för min egen skull. En liten steg längre från min fysiska dagbok, en anledning att uttrycka mig och en chans att få gnälla lite.
Mitt andra syfte är väl att hålla familj och vänner uppdaterade om vad jag gör. Man umgås inte lika mycket sedan flytten till Härnösand, och det här kan vara ett sätt att veta mer om mig och vad som händer i mitt liv.

Att det skulle bli så mycket kritik hade jag inte tänkt på. Men ingen är ju anonym på internet, så man får väl skylla sig själv.

Nu ska jag inte gnälla mer om det.


Var ledig idag, imorgon är det skola igen. Pluggade Kunskapsbedömning, som jag har tenta i på fredag. Gick rätt bra, dryg bok bara men har snart kommit igenom den.

Imorgon är det föreläsning 8.15-12.00. Digital kompetens, piece of cake. Diskutera msn, bloggar, communities och så vidare. Det läskiga är att väldigt få är vana vid internet över huvud taget, även de i min egen ålder. En tjej i min studiegrupp "använder inte internet" och fattade inte vad jag menade när jag sa att hon skulle googla en grej hon inte förstod. Lär bli en rolig skoldag.


Efter skolan ska vi handla mat samt de sista julklapparna. Jag som inte ens hade tänkt köpa julklappar, nu har jag köpt nästan till alla i alla fall. Man ska väl inte vara grinch såhär runt juletid, nu har jag till och med fått ett bidrag från min käre far för julutgifter så kan inte längre klaga på pengabrist.
Lutar åt att fira jul hos bror även i år. Jag ville egentligen vara hemma men har man en liten familj så bör man väl kunna träffas.

Apropå bidrag så ansökte jag om studiemedel inför nästa termin idag. Kommer bli gött att ha inkomst igen, nu när jag levt på sparpengar i nio månader. Blir till att spara stor del av dem dock, ifall vi hamnar i samma situation även nästa hösttermin.


Nu ska jag sova så jag orkar kliva upp imorgon!
Lägger upp en mops idag för omväxlings skull, enjoy!


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback