(Don't) Let it Snow


Klockan är strax efter fyra, den här tiden brukar jag vanligtvis skriva. Vanligtvis brukar jag även vara nyvaken, men idag klev jag faktiskt upp sju på morgonen!
Skola nio. Stor idé, jag skulle gå till tolv men slutade tio.

Ska ha cred för att jag åkte alls, det har varit snöstorm ute hela dagen. Fick skotta fram bilen och höll inte på att hitta infarten till skolan. Det var såklart inte skottat på vägen dit heller, men kom dit efter mycket sladdande och helvita rutor.

Precis efter jag kommit hem ringde Krister och frågade om vi var redo för besök. De hade med sig fika och vi bjöd på kaffe. Kristoffer fick en krukväxt som sen födelsedagspresent också.


När man går på föreläsningar blir man påmind om hur mycket man vill ha en ny laptop. När föreläsningen börjar öppnas laptopsen som vågen över hela aulan. Alla har minipc också.

De ifrågasätter alltid varför jag inte har någon dator med mig, en fråga man bara kan fnysa åt.
Min 15" har batteritid på hela 30 sekunder, man hinner knappt sätta tillbaka den glappande sladden när det åker ur. Seg som sirap är den också, sen bloggandet började har är den självmordsbenägen dygnet runt.

En behändig 10" vore något, speciellt i pluggsyfte. Att kunna skriva på under föreläsningarna. Känner mig nästan som en fjortis som vill ha det kompisarna har "men alla andra får ju"-upplägget. Nej, men har velat ha en länge och min är under all kritik.
Den är dock min kära 18-årspresent som egentligen inte kan ersättas, men det är 2½ år sedan och sirapen flyter trögt.


Give me!


Jag fick paket på posten idag, Mimmis och pappas julklappar. Slog in de jag köpt hittills så det är gjort. Maskulina paket med eltejp i brist på annat.




Självklart slutade det snöa när vi kom hem från posten. Först får man gräva sig fram till bilen - två gånger - sedan slutar det när man är inne i värmen.


Jag börjar ge upp hoppet på mitt efterlängtade eBay-paket, det kommer aldrig.
Kristoffer köpte Bionic Commando på Tradera för 78kr idag så han är glad. Det är ju bättre att beställa från Sverige egentligen, han skulle få det imorgon redan.


Nu ska jag hitta på någon middag, lutar åt någon fisk-och-linser-kombo. We'll see.


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback