alla hjärtans dag


Söt djävul som fick jag av Kristoffer på vår första alla hjärtans dag tillsammans, 2006.


Idag är det alla hjärtans dag. En dag de flesta antingen älskar eller hatar. Precis som med Halloween har jag alltid varit lite anti Valentine's Day. Amerikaniserat och går ut på att man ska köpa en massa skit.

Man läser om elever i skolorna som blir ledsna när de inte får rosor eller hjärtan eller vad de nu är som bara de populära kidsen får. Skolor som vill låta bli att "fira" av just den anledning. Men sådär har det ju alltid varit! Jag var aldrig populär i skolan och fick säkert inga hjärtan, men nu kommer jag knappt ihåg vad som hände på mellanstadiet.

I och med att jag blivit äldre försöker jag sluta vara så anti saker. Bojkotta bara för sakens skull. Fira, inte fira - who cares? Sedan behöver man ju inte lägga så mycket vikt på det där firandet, det behöver ju inte vara nåt speciellt. Och rata inte kärlekens högtid bara för att du råkar vara singel!

(Icke amerikaniserad) kärlek handlar om så mycket mer än romantik mellan partners. Eller mellan människor för den delen. Firar du inte med flickvän/pojkvän så ring en vän och säg hej! Umgås med din mamma, farmor, hund eller gå ut i skogen och krama ett träd! Tillbringa en dag med dig själv!

Kärlek handlar inte om rosor, champagne och fula nallar från Konsum. Det handlar om att umgås med de man håller av och visa dem att man bryr sig. Det behöver inte heller vara den 14e februari, kärlek kan man visa varje dag.

Jag hoppas ni får en härlig alla hjärtans dag, oavsett hur ni väljer att tillbringa den. Kärlek till er!

KOMMENTARER:
Av: Patricia Rodriguez

Ja du...jag gillar inte alla hjätarns dag heller...eller(San Valentin-spanska-). Jag tycker att man fâ visa kärlek för dom du älskar varje dag....kan inte säja, att jag hatar att fâ blommor och sânt, men det kan man ocksâ fâ nân annan dag :)

2011-02-14 kl. 12:16:13
Av: Cicci

Haha ja det har vi ju ser jag ^^ Glad alla hjärtans dag du med!

Ja det är synd att det ska vara så kallt för det ser ju så skönt ut. Fast här har det sakta men säkert börja falla några flingor snö =(

2011-02-14 kl. 12:29:15
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se
Av: Sandra

Man kan väl säga att jag och Larry "firade" alla hjärtans dag igår (då vi för övrigt varit tillsammans i 2 år och 8 månader) genom att vakna upp tillsammans i en stor überskön dubbelsäng på hotellrummet som nästan var dubbelt så stort som vår lägenhet. Gigantisk hotellfrukost och en lång solig dag på stan i Göteborg. Bara vi 2. Det kändes som en ovanligt bra dag, för idag har vi bara plockat med vår helgpackning, ätit frukost, gått promenad, ätit lunch och nu ska jag strax till jobbet och han ska plugga för resten av dagen. Men den här dagen är inte så speciell för oss i vanliga fall. Bara ännu ett sätt för affärerna att tjäna massa pengar. Man kan ju visa att man tycker om varandra alla andra dagar på året. Behöver inte vara just den här.

2011-02-14 kl. 12:46:10
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback