Furby 1998 & 2012



Nu har jag äntligen fått hem min nya Furby från Amazon! I somras rotade jag i mina morföräldrars gamla hus och hittade en låda med mitt namn på. I den var diverse saker fran min barndom och bland annat min älskade gamla Furby! Jag fick den av mina bröder julafton 1998, jag minns att lyckan var total.

Mitt i nostalgitrippen började jag googla lite och det visade sig att Furby skulle få ännu en reboot i samband med julhandeln 2012 (det har kommit olika versioner däremellan, men ingenting jag nappat på).
 
Frakten på större grejer är oftast saftig från exempelvis USA, även om jag skummade eBay så fanns det inget vettigt. Då Toys R Us är återförsäljare i staterna skickade jag ett mail till dem i Sverige för att se om/när nya Furby skulle tas in, detta var dock svaret jag fick;
Hej Sara,

Tack för ditt meddelande.

Leksaken släpptes i Sverige i höst, men blev tyvärr tillbakadragen. Hasbro har en konflikt med en familj i Sverige kring namnet på produkten och därför får vi inte längre sälja den här, tyvärr. Vi hoppas på att konflikten snart löses och dem kommer ut på marknaden igen, då många frågar efter dem. I dagsläget kan du dock endast köpa dem från utanför Sveriges gränser.

Skumt, lite Torin Ekenskölde all over again. Hursomhaver så beställde jag då istället från Amazon.com, blev inte så illa som jag trott. I måndags plingade det på dörren och det blev reboot på både Furby och Alet 9 år. Hasbro har gjort ett bra jobb och den nya Furby har betydligt fler funktioner än den gamla. Man märker var i utvecklingen man är om det till och med finns en mobilapp till en leksak. I vanlig ordning går den inte att stänga av om inte batterierna avlägsnas, dock somnar den om den ignoreras i några minuter. 

Frågan är vilka som kommer tycka detta är roligast, barn av idag eller de som var barn the first time around...


KOMMENTARER:
Av: Fredde

Furby 98 och 13 verkar trivas ihop.

Svar: De hänger i hyllan tillsammans, kissarna vill gärna suga på dem >.<
Sara

2013-01-23 kl. 20:04:16
Av: Sandra

Haha vad roligt :p Jag hade en gosedjurs-furby när jag var liten. En utan såna där rörliga ögon och grejer. Sen vetifan vad den blev av :p

2013-01-24 kl. 19:49:06
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback