söta recensioner at request

Det är kul att prova nya produkter som kommer, nu i vår har det kommit en hel del nya godsaker på marknaden som jag testat. I veckan blev det tre nya godingar, som jag till och med blivit ombedd att smaka! Vad gör man inte för sina fans? ;)



Daim Summer Dream, Limited edition.

Jag är ett stort fan av Daim, men det här var väl ingen höjdare direkt.

"Med smak av päron och mint". För det första är ju den kombon att ifrågasätta, och päron är verkligen inte gott tillsammans med choklad.

2/5 eftersom päron-/mintsmaken inte var allt för överdriven, men man äter hellre Daim - originalet. Lite sommarsmak kanske, men nja.




Marabou Kokos.

Om jag inte missminner mig så fanns denna som chokladkaka förr? Det här var i alla fall i rull-form.

Genomslående kokossmak, man kände kokosflingorna och de bröt gott mot mjölkchokladen.

5/5, eftersom jag gillar kokos överdrivet mycket! Är man inte en kokosälskare är den inte att föredra, såklart.




Delicatos Blåbär Hallonmazarin.

Ingår i Bröllopsserien, det finns massvis med ätbart i ära av kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel.

Mazariner är min favorit bland bakverk, och denna var riktigt god. Naturlig blåbärssmak, inte för söt utan snarare lite syrlig. Kändes dock rätt fet, var godare efter någon timme i kylskåpet.

4/5, nästan lika goda som vanliga mazariner!

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback