Percy the Pug





En av mina drömmar i livet är att ha hund igen. Under hela min uppväxt har vi haft minst fem hundar samtidigt, och sedan jag flyttade hemifrån är det vad jag saknat mest.

Det är såklart mycket att tänka på; tid, kärlek och givetvis den ekonomiska kostnaden. Nu skulle det funka, när jag pluggar och gör det hemifrån 80% av tiden. Men har man ett heltidsjobb måste man lyckas få tid till hunden.

Att drömma är alltid tillåtet, jag fantiserar ofta om olika raser, namn och läser om dem på internet och i böcker. Mops är den ras som jag varit inne på längst nu, de verkar helt underbara! Att de är extremt söta framgår ganska klart av bilderna ovan, men de har också stor personlighet. Snälla, lydiga, nyfikna och lätta att uppfostra.

Medan andra smälter när de ser bebisar på stan så blir jag helt till mig när jag ser en mops. Coolare hund får man leta efter, trots sin storlek så är de väldigt käcka och  självsäkra.

Mopsar gillar både mopsar och andra hundraser, ju större desto bättre. En annan fördel är att de (med lite träning från båda sidor) kan komma riktigt bra överrens med katter!

Det är ett stort ansvar och kräver mycket tid, men en dag hoppas jag på att bli med mops ♥

KOMMENTARER:
Av: Elsa

När ni blir med mops är jag gärna farmor och sitter mopsvakt.

2010-08-08 kl. 07:02:44
Av: Sandra

Så sjukt gulliga hundar!! Ja känner också det måste skaffa hund men det får bli när jag är stabil och kommer bo på ett ställe ett tag..det är som sagt inte bara att skaffa... Ha det gott!

2010-08-08 kl. 16:55:04
URL: http://scenbloggen.com/sandramagnusson
Av: Sandra

Det kan man verkligen säga :( Jag hoppas verkligen inte jag blir sjuk nu. Är bara hes, hostade hela bussresan hem och lite idag. Sov mest hela dagen och höll värmen under täcket, därav att jag är klarvaken nu.. lite dumt kanske.. men men.

2010-08-09 kl. 00:25:20
URL: http://rockgrodan.com
Av: HEDVIG

åh nej vad söta!

2010-08-09 kl. 11:35:27
URL: http://hedvighedvig.devote.se
Av: Sandra

Det är ytterst sällan som jag sover normala nätter :S

2010-08-09 kl. 13:19:00
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback