Nivea Body Lotion: Angel Star

 

Det brukar ju vara filmer jag recenserar, men på slutet har det blivit glassar och nu hudkräm!

 

Jag har torr/normal hy, och smörjer alltid in ansiktet morgon och kväll. Tidigare favoriter har varit DELON+ bodybutter och diverse krämer från LdB. Min kära Ldb Vitalizing Silk var på väg att ta slut här om dagen, så jag tänkte spana in någon ny sort.

 

Det är ju ingen nyhet att man fångas av förpackningen först, och jag föll direkt för Niveas nya serie - Angel Star. Rosa, blommigt och snygg form på flaskan. Skönheten kostade 45:- och det var bara att slå till.

 

Nivea Angel Star passar "mixed skin", men jag skulle snarare rekommendera den till de som är torra i hyn. Doften är underbar, som nyplockade hallon, och doftar svagt hela dagen. Konsistensen är också to die for, lätt och lite som body butter - inte lös och rinnig som de flesta lotions.

 

Jag skulle så gärna vilja ge denna 5/5, men den har tyvärr en nackdel; den torkar inte! Man får ta ytterst lite (drygt är bra, förvisso) men oavsett hur lite man tar så blir huden aldrig riktigt torr.

 

När jag var ledig testade jag utan att stressa, efter tre timmar var huden fortfarande kladdig! Funkar om man ska sova med krämen, men inte om man har en timme på sig att göra sig iordning på morgonen.

 

Att lägga en make up ovanpå krämen var omöjligt, man måste torka ansiktet ordentligt trots att den "torkat".

 

+ Underbar doft av hallon

+ Härlig, mjuk konsistens

+ Snygg förpackning

+ Dryg

(lite som jag, mwaha)

- Torkar väldigt långsamt


En nackdel men på det stora hela är jag nöjd! 4/5


KOMMENTARER:
Av: Hej :)

Heej! Men den här ska du absolut inte ha i ansiktet! Krämer är olika gjorda för olika delar av kroppen, kroppsprodukter har större partiklar och täpper därför till huden i ansiktet. Köp en creme som är gjord för ansiktet istället så kommer du märka skillnad :)

2010-06-01 kl. 23:23:49
Av: Sara

Sara svarar: Hej! Jag vet, men jag har aldrig köpt speciella ansiktskrämer. Tycker alltid de är så feta, och så kostar jättesmå förpackningar en förmögenhet.

Lat som jag är vill jag ha samma kräm all over, rätt eller inte :)

2010-06-01 kl. 23:47:28
URL: http://alet.blogg.se/
Av: Elin

Men då kan du inte klaga på att den inte torkar in. Viktigt att använda rätt produkter till rätt ställen. Eftersom huden i ansiktet är känsligare och mycket tunnare än den på resten av kroppen. Men gör som du vill, men bästa är ju att skaffa en för ansiktet då håller också makeupen bättre!

2010-06-06 kl. 16:50:49
Av: Sara

Sara svarar: Jag jämförde den med övriga krämer jag använt, och då torkar den långsammare. Detta gällde då även på kroppen, inte bara i ansiktet. Jag smörjde in armarna/benen och då torkade den inte heller in på flera timmar.

Nu, efter en månads användning har dock min hud vant sig och krämen är riktigt bra :)

2010-06-06 kl. 17:58:22
URL: http://alet.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback