Recension: Prince of Persia - The Sands of Time

 

 

Regi: Mike Newell

 

I rollerna: Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton, Ben Kingsley m.fl.

 

Handling: Äventyret utspelar sig i det mytomspunna Persien. Prinsen Dastan (Jake Gyllenhaal) lever ett inte allt för seriöst liv, och motvilligt måste han samarbeta med en mystisk prinsessa (Gemma Arterton). Tillsammans är de tvungna att kämpa mot mörka krafter för att beskydda en uråldrig dolk som kan släppa lös ”The Sands of Time”. Dolken är en gåva från gudarna som gör att innehavaren kan gå tillbaka i tiden och ändra framtiden - och bli härskare över världen.

 

 

 

 

I söndags såg jag Prince of Persia: The Sands of Time, efter en hel del tjat från min sambo. Jag hade inga större förväntningar på filmen, förutom det faktum att Jake Gyllenhaal spelade huvudrollen. Donnie Darko är en av mina favoritfilmer, och gillar mest Gyllenhaal för den rollen.

 

Kristoffer tyckte att Prince of Persia var en jättebra film, själv var jag var lite halvuttråkad. Visst, snygga effekter var det ju, men sedan vet jag inte. Fan av kostymfilm i all ära men det blev lite trist. Mer action och mer romantik hade de gott kunnat blanda i.

 

Som spel-till-film-film var den bra. Jämfört med filmer som Tekken, Street Fighter och så vidare. Från spel till film funkar sällan, men hade jag inte vetat om det så hade jag nog inte tagit för givet att Prince of Persia är spel från början.

 

 

Funkar en söndagkväll men jag är glad att jag inte såg den på bio. 2/5.

 



KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback