pain.


Idag har varit en sådan där jobbig dag.

Har haft vansinnig ryggvärk sedan igår kväll, dvs över ett dygn. Är van vid att ha ont, men ibland blir det för mycket. Illamående (inte spytt än dock, progress), stelare än vanligt och ser suddigt mellan varven. Man känner ryggraden, kota för kota. Utan att jag böjer mig fram alltså - vilket för övrigt är ganska omöjligt just nu - det gör man inte vanligtvis pga fläsk.

Har som vanligt vägrat värktabletter större delen av dagen, men för några timmar sedan gav jag upp. Efter morfin och kramplösande känns den lite bättre, men är fortfarande stel som en pinne.

Kristoffer sötnosen har "sympativärk" och går runt och ojar sig att han också har ont i ryggen, haha. Han har varit så snäll och tagit hand om mig. Har mest varit parkerad i soffan framför The Big Bang Theory och druckit kaffe i mängder. Varvat soffasittandet med sängliggande, det gör minst ont i plant läge.

Så fort jag rör mig låter det som att någon smular sönder knäckebröd i ryggraden. Som vanligt känns den "lös" och har ingen vidare styrsel. Mer rygglyft är vad som gäller, svårt dock när man knappt kan sitta upp. Skulle jag lägga mig på mage skulle jag nog få ligga kvar där är jag rädd.



Nu har jag fått klaga lite. Ska skrämma upp den sista kaffeskvätten i perkulatorn och så småningom blir det sängen.

Natti natt.

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Men fy det där låter ju banne mig inte alls bra! :O Har du haft ryggproblem tidigare? Om inte borde du kolla upp det där. Jag har vänner och pojkvän med ryggproblem och de har berättat hur jobbigt det där. Larry har t.ex. lätt skolios pga. sin pappas gener...

2010-11-21 kl. 22:38:32
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Ja usch, din längd ska ju inte innebära problem kan man tycka... :/ Har du också haft problem med CSN på något sätt?

2010-11-21 kl. 22:59:21
URL: http://rockgrodan.com
Av: Elsa

Du måste gå till doktorn och säga till att du vill ha remiss till ortopeden i sundsvall omgående, det låter som ett diskbråck, och det är inte bra.

2010-11-22 kl. 12:09:36
Av: Cicci

Nämen fy va hemskt det låter! Jag har också ont i ryggen och så som jag har ärvt från min mamma, men inte så illa att det låter som knäckebröd och allt det där =( Hoppas att det snart blir bättre för dig!

2010-11-22 kl. 12:12:25
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback