more is less

Illa att jag inte uppdaterat sedan i tisdags. Har egentligen massor att skriva men ingen lust till att skriva det. När skrivandet blir ett tvång kan man lika gärna skriva uppsatser. Har gjort en i veckan, har två kvar.

Skulle ta kort på Kristoffers telefon, men det har inte blivit av. Kameran strejkar och jag blir så less.

Har ätit en ny Magnum som jag måste skriva om. Kommer inte ihåg vad den heter nu.

Ikväll har vi ser senaste Wallander - Arvet. Sådär. Måste väl skriva en recension på den också så småningom.

Imorgon är det ingen bra dag. Skola dessutom, men bara 10-12. Måste läsa igenom en häfte som vi ska prata om. 30 sidor, på engelska. Lär bli trevligt.

Den här veckan har jag varit allmänt down. Haft migrän nästan konstant, idag har också varit en sådan dag då jag sovit nästan hela tiden. Agressiv, mer än vanligt. Trött.

Fått konstiga minnesluckor som jag skyller på huvudvärken och all sömn. Ibland kan jag inte skilja på dröm och verklighet, vad som har hänt på riktigt. Väldigt otäckt, bultandet i huvudet gör det inte lättare att se igenom vanföreställningarna heller.

Trots detta har jag fått en hel del skoljobb gjort. Hur det gick är väl en annan fråga, säkert konstigt formulerat. Får väl veta om några veckor.

Förutom skoljobb har jag nog inte gjort nåt vettigt. Kollat på en massa ANTM och druckit cola. Inte haft någon vidare aptit och blivit mätt på minsta lilla.

Svärföräldrarna var här på kaffe i onsdags...torsdags(?) och det var trevligt. Svärfar hade dock en mindre trevlig incident på jobbet igår, hoppas du kryar på dig!

Imorgon är Kristoffer ledig, skönt. Han jobbade lördag och har helg idag och imorgon istället. Jag har inte skola så länge som tur är men ändå drygt att åka någonstans när han för en gångs skull är hemma.

Nu ska jag duscha och lägga mig. Har sovit nästan hela dagen men är ändå trött. Ont i huvudet och ser ingenting. Ska byta linser om en vecka, borde inte vara dom som lägger av redan.

Usch, wall of text och bara klag. Orkar inte läsa igenom skiten, annars brukar jag vara noga med rättstavning. En ytterst fin bild blir det i alla fall. Det är väl sådär man känner sig. Och ser ut, antagligen. Gnatt.

 

 

The Cranberries - Zombie (No Need to Argue, 1994)

 


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback