Converse & Kamera

För ett tag sedan beställde jag två saker som jag hoppades hinna få till den tolfte; ett par nya Converse samt en kompaktkamera. Som tur var fick jag båda idag! Gick till posten (har fortfarande ingen bil. Latmask.) och hämtade ut dem i värmen. 20 grader varmt och regn, ingen vidare kombination att ta en långpromenad i.

Skorna satt som en smäck och kameran verkar riktigt bra. För att vara en kompakt, systemkameran är såklart hundra gånger bättre. Har svårt att släppa den.

 

Samsung PL150. Vidvinkel. 12,4 miljoner pixlar. HD-video, 720p. Dubbla skärmar.

 

 

 

Babyblå Converse Light. Fotade med nya kameran, Samsung PL150.



 

Såhär extremt fresh var jag när jag kom hem från posten, blev svettigt i sista uppförsbacken. Kameran verkar som sagt helt okej.

 

Anledningen till att jag tog mig i kragen och köpte en kompaktkamera är för att jag ska kunna fota (över huvud taget) under konserten på lördag. Hur bra bilderna blir är ju omöjligt att säga, men det är bättre än inget.

Jag kan nog med gott samvete lämna min älskling Nikon D60 hemma i alla fall.

 

Eftersom kamerafrågan har hängt i luften länge bestämde jag mig för att kontakta Eventim (arrangören) idag. Skickade ett mail och tänkte ringa på fredag om jag inte hört något. Fick svar efter tjugo minuter! Guld värt. Det var i alla fall som jag trodde:

 

 

 

Nu ska jag snart lägga mig. Pappa kommer hit och hjälper mig med bilen imorgon förmiddag, hoppas att vi för till det!

 

Good night.


KOMMENTARER:
Av: Annika M Sriwanna

snygg färg på conversen :)

2010-06-10 kl. 22:14:17
URL: http://sriwanna.se



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback