Recept: Bulgursallad



2 portioner

Ingredienser:
1½dl bulgur
1 paprika
2 tomater
10cm gurka
½ röd lök
100g fetaost

1-2msk lime- eller citronsaft
salt
svartpeppar

Gör såhär:
♥ Koka bulgur (1½dl bulgur, 2½dl vatten, 1krm salt i 8min)
♥ Skölj och skär samtliga grönsaker och fetaosten i bitar.
Valfritt: Stek grönsakerna i lite olja tills de fått färg. Krydda med salt och peppar. Lägg med fetaosten på slutet, den ska bli mjuk men inte smälta! Jag tycker detta blir godare men det är en smaksak.
♥ Blanda kokt bulgur, grönsaker och fetaost i en salladsskål.
♥ Häll lime- eller citronsaft över, samt salta och peppar efter behag.
Gör inte en farbror Melker - krydda försiktigt och smaka av eftersom. Det ska vara lagom syrligt och starkt.


Servera bulgursalladen som den är eller som tillbehör till kött eller fisk!


Det blev många recept idag, det börjar nästan kännas som att jag driver en matblogg...

Denna maträtt äter jag minst en gång i veckan numera. Lättsamt att laga, nyttigt och bra på sommaren när man kanske inte vill äta så varm mat.

Salladen på bilden är från dagens middag. Kristoffer jobbar sent ikväll så jag passade på att äta något lättsamt i min ensamhet. Han tycker faktiskt också om det som tur är, annars brukar han rynka på näsan när det gäller "nyttig" mat ;)

KOMMENTARER:
Av: Katja

sv: höhö jo jag gillar också den bilden (:

2010-07-20 kl. 20:45:34
URL: http://awesomebitch.blogg.se/
Av: Sandra

Jävlar anamma vad massa recept det börjat dyka upp här :D

2010-07-21 kl. 14:12:49
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback