Gårdagen, 2010-07-28


Pappa var road av Photobooth.

 

Igår åkte jag till pappa för att fixa med bilen. Åkte nio från Härnösand och hämtade upp Fredde i Sundsvall på vägen. Han var såklart inte vaken när jag kom, men efter lite hetsringande på alla telefoner så kom han utraglande.

 

Först målade vi (pappa, jag struttade bara runt och babblade som vanligt) över rosten på dörrarna och bytte oljan, so far so good. Sedan skulle pappa ge sig på avgassystemet, det gick mindre bra. Satt som berget eftersom det antagligen aldrig har blivit bytt någonsin (bilen är från 1991). Efter flera försök konstaterade fadern att det inte gick att göra själv, utan bilen måste lämnas in på verkstaden.

 

Jag får låna Mercedesen så länge, han ska lämna in min bil nästa vecka. Kändes nästan sorgligt att åka ifrån pärlan, hon är ju min bebis. Mercan körde jag konstant innan jag hade någon egen bil, men nu var det ovant. Mest eftersom den är så mycket längre än min bil. Dock är det AC i den, den enda jag saknar i min.


Har förresten haft min bil i snart två år nu! Kommer inte ihåg exakt vilket datum jag köpte den, men det var i mitten av augusti 2008. Hoppas den håller ett tag till.


Förutom bilmeket så spelade Fredde och jag kort. Vänd-10a som vanligt (eller finne som vi kallar det, men man måste ju vara politiskt korrekt in ze blogg).
Det är alltid roligt, igår fick faktiskt F vinna lite också ;)

Han kommer även hit imorgon, för att färga det gråa håret. Förhoppningsvis blir det kort då också, om han kommer ihåg leken. Jag hade två kortlekar förut, men de försvann under mystiska förhållanden när jag flyttade till Härnösand.


Nog med babbel. Nu ska jag ta ut kladdkakan ur ugnen och kolla på Vänner. Ha en trevlig kväll!

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Baaah jag vill också ha bil :(

2010-08-01 kl. 19:40:54
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback