You can't see the Forest for the Trees


Torsdag eftermiddag. Vet inte om det har hänt någonting av värde sedan jag skrev sist. Vi har sett nästan alla Johan Falk filmer, en kvar som antagligen kommer att ses ikväll.

Vi har varit duktiga på att promenera den senaste veckan. En timme morgon och kväll, vi har till och med gått och handlat. Jobbigt att bära matkassar två kilometer, om man ska klaga.

Idag kom jag faktiskt ihåg kameran när vi gick promenad. Fint med alla vinterträd, lite vill man ju dokumentera.
"Nu har du väl snart knäppt på alla träd som finns bakom vårt hus" tjatade Kristoffer i kylan, here you go;

Foton: "Alla Träd Bakom Vårt Hus", av Sara K. Bergenhem















Nu behöver ni inte gå bakom vårt hus, såhär ser det ut! K ville att jag skulle lägga upp dessa också;


Vi såg "stora fågelspår", roligt tyckte K.


Såhär mycket snö är det på taket
på vår balkong. Questionable.


Skaffade vuxenpoäng (eller snarare tantpoäng) idag. Nyss betalat räkningar, klippt ut kuponger i Ica-bladet och läst middagstips i tidningen Buffé.

Kom att tänka på pappa när jag läste den. Hela tidningen bestod av "mattips för singlar" (nej pappa, inte därför jag tänkte på dig) men det var en karl där vars tips var stekt strömming och blodpudding i olika varianter.
Typiskt Kåre-mat.


Kollade öppettiderna på simhallen här i Härnösand. Tänkte åka men sedan kom jag på att det kanske underlättar om man har badkläder.
Jag har inte köpt en baddräkt sedan jag var tio (har nog inte badat sedan dess heller) och K har inga badbyxor som passar.
Upptäckte även att sådant är svinigt dyrt, men förhoppningsvis behöver man inte köpa sådant så ofta.
Kanske blir av när studiebidraget kommer.

Vi får hålla oss till promenader så länge. Är väl snart dax igen. Roliga dagar; promenad - frukost - plugga - middag - plugga - promenad - sova. Repeat.
Tenta på lördag, good luck.

Ha en trevlig kväll!


KOMMENTARER:
Av: SA

Vilka vackra vinterbilder!

Som vanligt en välskriven krönika som är en fröjd att läsa.

2010-01-14 kl. 19:48:50



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback