Beautiful People


Dags för lite uppdatering nu kanske. Ni som läser på fejjan kan hoppa om ni vill, detta kommer att bli en förlängd och sammanfattad version av statusuppdateringarna.


Fick besök av pappa och Fredde idag! De hade med sig fika och Fredde en förpackning hårfärg som han ville ha hjälp av frisörskan med.
Man träffas sällan nu, trist. Jag och F är ju vana att bo hundra meter ifrån varandra, och förut hälsade man på pappa en gång i veckan om inte mer.
Duktigt att pappa att åka så långt ändå, själv har jag inte hälsat på honom sedan i september...

De hade med sig Sundsvalls Tidning också, mormors dödsannons var idag;



Begravningen blir den 21 januari i Stöde kyrka. Lär bli jobbigt, fast begravningar är aldrig roliga såklart.
Mormor har inte varit sig själv på många år, så trots att hon levt har jag länge saknat den "riktiga" mormor, den hon var när jag var liten.

Mormor och morfars hus var i stort sett mitt andra hem, vi bodde ju bara 200 meter från dem. Morfar har varit borta i sju år, vansinne. Tiden går fort.

Mormors död fick mig även att sakna mamma ännu mer. Trots att det gått snart tre år sedan hon gick bort påminns man ibland. Jag tänker inte på det så mycket numera, så blir det med tiden, utan minns mer de roliga sakerna. Barndomsminnen. Mormor och mamma är två av de största förebilderna i mitt liv. Underbara människor, starka kvinnor.

Nog gnäll.


Kristoffer fick sin kostym av sina föräldrar när de var här. Han provade och kunde ha den fortfarande. Bäst att prova sådant i tid.

Snygging ♥

K fick Bayonetta av pappa idag. Han är i full fart med spelandet nu, så lär inte få se honom på en vecka. Desto mer tid för facebook och bloggandet för mig. Kanske plugga också? ;)

Film ikväll. Ta tant-poäng och kolla på någonting på tv. A Beautiful Mind med Russel Crowe är idag, länge sedan jag såg den. Kan vara något, 21:25 på TV4.



Ha en trevlig kväll gott folk!


KOMMENTARER:
Av: Malin

Fint du skrev om mormor och Evy..

2010-01-09 kl. 20:58:57



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback