All for the Glory


Just nu Sonic Boom på repeat i hörlurarna. Har knappt lyssnat på någonting annat sedan den släpptes. Fick ett vagt återfall av Backyard Babies här om dagen, push me down and pick me up again songs.

Känner mig sådär allmänt emotionell och kreativ, men jag har ingenting att lägga det på. Kliar i fingrarna. Musik underlättar, musik som drog. Alltid.

Imorgon får jag lägga energi på att plugga åter igen. Jag försöker "ta ledigt" på helger, men konstigt nog är det då jag blir mest sugen på att faktiskt plugga.

Såg Pulp Fiction igår, för sådär 99867354547e gången eller något. På tv dessutom. Bio-känslan som pappa säger.
Även A Beautiful Mind som nämnt i bloggen, den är sorglig men bra.

Ikväll såg vi Johan Falk - GSI. Bättre en jag trott faktiskt. Jag avskyr den där pillertrillaren Eklund, men Tornving är ju en favorit. Alltid kul att se svensk film eftersom de alltid innehåller samma skådespelare. Denna var en blandning skådisar från Henning Mankell / Camilla Läckberg dramatiseringar. Alltid weird när man lätt associerar vissa skådisar till någon speciell karaktär.



Har fixat uppföljarna, får se om de också duger.

Har även börjat se om Little Britain. Mest för Kristoffers skull, men vissa saker är ju roliga. Eller mest vansinne och pinsamheter. Sådant som vi vettvillingar anser är roande.

Kristoffer sitter vid Xboxen och spelar MW2 med Persson. Annars har det blivit en del Bayonetta för honom sedan igår. Kul med sådana långvariga intressen.

Vill skriva någonting. Någonting annat än tjafset här och på Facebook. Och något extremt långt bort från skolrelaterat material. Börjar känna mig ung igen, emo och uttråkad. Noveller blev det mycket när jag var yngre, men det var länge sedan nu.

Pappa påpekade att jag borde skriva, då mina tidigare verk varit "hårresande" som han så fint uttryckte det.
Får vänta på nästa ålderskris eller dödsparanoia och sno ihop någonting besynnerligt.

Ryggen tar död på mig här, måste svimma av i sängen för denna dag.
God natt.



I don't run, I don't hide
You take a look, you won't see fear in my eyes
One way, my way
If there's a price to pay for all that I got
I'll give it all I'm gonna take my shot

'Cause we're all for the one and we're all for the glory
We're all for the one and we're all for the glory
When it's all said and done, they're gonna know the story
'Cause we're all fore the one and we're all for the glory
Glory now

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback