Random Updates

Nu var det sådär längesedan jag skrev igen. Blir less ibland och vill inte alls sitta vid datorn, skyller på skolan men jag är allmänt trött.


Igår var vi på stan. Jag beställde tid för synundersökning - ska dit imorgon. Har inte kollat synen på två år nu (Ska egentligen göra det 1 gång/år) så det är väl på tiden. Förhoppningsvis har den inte ändrats något och jag ser lika dåligt som vanligt.

Jag fick några tidiga alla hjärtans dag presenter också, Åhléns hade extremt söta gossedjur som bara skrek efter att få köpas.
Nu sitter de på soffan och ser söta ut;

 

När vi var på Åhléns så ringde Kristoffers föräldrar och frågade om de kunde komma och fika. Vi hade inte ätit något så det blev lunch på Subway! Jag hade nog inte ätit där sedan jag gick ut gymnasiet, men det var gott som vanligt.

 

 

Svärföräldrarna kom strax efter vi kommit innanför dörren. De hade med sig en kanellängd och nya Ballerina - Kladdkaka! Var faktiskt gott, annars är ju originalet bäst.

 

 

Innan de skulle åka fick vi även gå med ut och titta på den krockade bilen. Elsa blev påkörd av en EPA-traktor som körde på fel sida av vägen, det blev en rejäl buckla och repor i lacken.

Tydligen är skadan för stor för att kunna fixas. De ska istället byta in bilen och köpa en annan. Kul med nytt kanske, men till en onödig anledning.

 

 

Och så till highlighten på dagen! (No offence)

Vår frys har ju krånglat ett tag, och lade av helt för några dagar sedan. Kristoffer ringde om det igår morse, och klockan tre samma dag så kom den nya frysen!

Det kallar jag service, fördelen med att bo i en hyresrätt.

 

Yay!

 

 

Just nu har vi en plåt drömmar i ugnen. Har haft maraton på Sällskapsresan-filmerna, ska se SOS och äta nybakade kakor snart. Dock så är den första nog bäst ändå. Sven Melanders Berra är en underbar karaktär, och att han ser ut som min pappa gjorde på 70-talet gör ju det hela ännu roligare!

 

Bärra hem Berra, osv.

 

Vill påminna om att aktionen på min mobil går ut på fredag!

Just nu ligger den på 345kr, riktigt billigt med andra ord.

LÄNK


KOMMENTARER:
Av: Sandra

Tyvärr är det inte så bra service i alla hyresrätter... Om det är ett större företag som ansvarar för lägenheterna så brukar det gå undan. Är det enskilda privata hyresvärdar så fixas det sällan nånting och folk bor i halvfungerande lägenheter..

2010-02-11 kl. 11:14:13
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback