Half-a-day-nap

Aktionen går ut imorgon kl.15.22!
God kväll.

Jag vaknade precis efter den längsta siestan någonsin, somnade någon gång runt tre och vaknade nu.

Känns att man inte ätit något sedan imorse, men nu är det för sent för middag.


Optikern idag. Hade tid kl.10 och åkte halv för att ha lite marginal, snön vräkte ner ute. Låg bra till, men när vi kom till Nybrogatan var det byggnadsställningar överallt och pilar hit och dit om hur man skulle köra.

Jag följde pilarna så gott det gick. Hade två bilar framför mig som verkade köra rätt (man ska aldrig lita på bilen framför) och de fick båda köra ner den väg vi skulle.

Men inte vi. När jag kommit halvvägs möttes jag av en traktor vars förare argt vinkade att jag inte fick köra där. Fick backa tillbaka, med massor av bilar bakom, och köra in på en sidogata.

Väl där var det stopp eftersom ingen visste var man fick åka. Men till slut fick jag fickparkera på en tvärbrant gata och hoppas på det bästa. Jättelångt från stan också, så fick en rejäl morgonpromenad.


Vi hann i alla fall, och var på plats kl10. Synundersökningen varande i säkert en halvtimme. Fick göra själva testet fem gånger, med och utan linser, med olika ljus. Och hon undersökte ögonen tre gånger. Tydligen hade jag fått nya ärr i ögonen, vilket inte är positivt.

Däremot hade synen förändrats till det bättre, och optikern kunde sänka både närsyntheten och brytningsfelet på kommande linser.

Hon tyckte dock att jag borde skaffa glasögon för att vila ögonen ibland. Får se hur det blir med det, det är väl framför allt en kostnadsfråga.
Skulle få de nya linserna om en vecka, det kommer också bli en saftig utgift. Synundersökningen gick på 400kr.



Efter optikern gick vi till Åhléns för att hitta en ny mascara åt mig. Blev faktiskt ingen av de jag skrev om igår, utan ramlade tillbaka på min gamla sort,
Isadora Build Up Volume
Nr.01 - Black. 99kr, fynd.


Handlade på Ica på hemvägen, då vi hittat bilen igen det vill säga. Jag har uselt lokalsinne och alla gator ser likadana ut.

Dante blev glad då vi kom hem med kassar, han gömde sig direkt i en av dem.



Vi köpte mitt favoritbröd och glass på Ica, blev en härlig frukost/lunch!



Kristoffer fick ett vykort på posten idag. Jag hade skickat det för att försöka vara gullig,
men det var väl mest fjantigt. Han blev glad i alla fall.




Nu ska jag hitta på någontng och äta, sedan är det väl bara att lägga sig igen.
Ha en trevlig kväll!

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Jag är också vampyrfan, men jag har stött på så mycket besvikelser genom åren så jag har avvaktat med att se någon av de här nyare serierna. Följer så många andra serier redan... Både jag och Larry älskar vampyrfilmer å sånt. Han är nästan mer såld på det än jag.

Vi två måste dessutom vara de enda jag vet som verkligen **tycker om Twilight filmerna! De innehåller för mycket känslor, för lite mord och blod, inga huggtänder (som är ett MÅSTE) och framför allt.. VAMPYRER GLITTRAR INTE I DAGSLJUS!!! De ska bli till asksa! Det var nog största besvikelsen. Jag har inte ens velat se New Moon än. Larry såg den, han tyckte den nästan var ännu sämre än första så.. ja.. får väl se.

Jag är lite anti att han Stefan i Vampire Diaries bär en ring som gör att han inte brinner upp och blir till aska. Så var det inte i de gamla hederliga vampyrfilmerna. Då strök dom bara omkring nattetid. Som det ska va. Vi har många krav på vampyrer haha...

2010-02-11 kl. 22:22:33
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Verkligen INTE tycker om Twilight ska det stå, vet inte vad som hände.

2010-02-11 kl. 22:25:23
URL: http://rockgrodan.com
Av: Fredde

Kärleks chock på kvällstidningens löpsedel om det varit en riktig :O

2010-02-12 kl. 00:47:04
Av: Sandra

Ja det var faktiskt sjukt gott till :D Något att variera sig med iställer för den där söndertjatade klassiska bearnaisesåsen till allt..

2010-02-12 kl. 09:47:55
URL: http://rockgrodan.com



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback