Surströmmingspremiär hos familjen Bergenhem



Middagen man längtat efter i ett år!




Fyra strömmingar blev det. Elva är rekordet.


 

Michelle hade lagat köttbullar till sig, mamma och lillebror.

 

 

 

Efter maten blev det rit- och pysselpaus.

 

 

 

 

 

Dessert: glass- och daimtårta...

 

 

 

...och hembakta bullar ♥

 

 

 

Fotoapan B. "Får se hur det bleeev!?" -klick klick klick-

 

 

Idag var vi - som jag skrev i förra inlägget - på surströmmingsmiddag hos min bror med familj. Det var gott och trevligt. Michelle smakade också surströmming och tyckte att det var jättegott! Hon är ju ändå snart 7 år, det gäller att börja i tid ;)

 

Det var kul att träffa barnen igen. Det var över en månad sedan sist, sommaren har gått fort. Om bara en månad har jag ännu ett brorsbarn att hälsa på. Evy Elea är planerad att komma den 27e september. Léon var glad över att bli storebror, och visade mig alla bebissaker. "Här ska Lejja sova, här ska Lejja bada..." osv. Sött.


KOMMENTARER:
Av: Sandra

Åh va mysigt med såna där familjedagar! :D Det fanns fler färger än de 4 på tröjorna, du kan gå in på http://www.ginatricot.com och kolla själv. Sen vet man ju inte om de kommer sälja alla färgerna i affären sen. Gina Tricot här i Växjö är rätt stort, så jag tror de tar in alla färgerna. Mycket att välja på!

2010-08-29 kl. 13:59:22
URL: http://rockgrodan.com
Av: Anonym

Mysigt. Den där tårtan såg helt oemotståndlig ut :D mmmm

2010-08-29 kl. 15:59:50
Av: Anonym

Ja det var jag ;)

2010-08-29 kl. 16:00:24
URL: http://jozzifina.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback