Skygga grannar?



I början av sommaren fick vi nya grannar i lägenheten mittemot. Ett par i 30-årsåldern med en son som är 3-4 år.

Jag är inte den som är jättebundis med grannarna. Ses vi i trapphuset eller utomhus i området så ler jag och hejar, men that's about it.

Jag förväntar mig inget speciellt av den här nya familjen, men tycker att de beter sig väldigt underligt! Varje gång vi lämnar vår lägenhet så tittar de på oss, antingen så öppnar de en glipa i dörren och kikar ut, eller så hör man dem viska innanför dörren som om de kollar i titthålet.

De hejar aldrig. Jag är inte heller alltid den som hejar först på folk jag möter, men tycker att det är allmänt hyfs att heja tillbaka till någon. Om de är på väg ut, och vi kommer hem, då rusar de tillbaka in i sin lägenhet som att de är rädda för oss.

En dag öppnade mannen i famijen dörren när jag höll på att låsa upp min. "Hej hej!" sa jag. "Öhm... Oj då." sa han och stängde dörren igen illa kvickt. När jag väl gått in hörde jag hur de gick ut.

Idag när Kristoffer kom hem från jobbet mötte han mannen och sonen i trappan (och de hann inte springa in igen). Kristoffer hejade. Ingen svarade. Kristoffer fortsatte trappen upp, och människorna stod och stirrade på honom hela vägen. Han gick, de stirrade. Han låste upp dörren, de stirrade. Han gick in i vår lägenhet, de slutade stirra och fortsatte att gå ner igen.


Vad är det med folk egentligen? Är de skygga eller bara allmänt ohysade? Är det här ett vanligt förekommande?

KOMMENTARER:
Av: Sandra

Jag tror de är extremt folkskygga bara.

2010-08-12 kl. 19:04:39
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Jag var tvungen, han kloade på mig också och det försöker Cicci lära honom att inte göra. Han är ganska olydig av sig och har hittat på mkt jävelskap :p

Hon jobbar mycket och är inte hemma så ofta. Han bodde med en honkatt innan och lekte mycket med henne och nu är han ensam och är en väldigt krävande katt :/ Han vill ha någon som leker och gosar med honom hela tiden. Han är typ 1½ år bara så han är en ungkatt fortfarande och min vän känner att hon inte kan ge honom det han behöver, därav att han ska säljas :p

2010-08-13 kl. 17:07:47
URL: http://rockgrodan.com
Av: Sandra

Haha jag är på hugget baby ;)

2010-08-13 kl. 21:08:38
URL: http://rockgrodan.com
Av: Anonym

Sv . yees de har du rätt i , men sen å andra sidan jag var först med att skriva de punkterna , om du nu har läst solo tidningen först så vet du också att där var 25 st punkter att välja mellan , jag valde de jag tyckte var bäst , kissies kopierade mitt inlägg rakt igenom & det syntes ganska tydligt eftersom hon hade glömt att ändra mina stavfel jag hade gjort. Där är skilnaden...

2010-08-14 kl. 22:09:46
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Av: Anonym

Sv : ja det ahr du rätt i .

Nej jag har inte fått några besökare av henne , Utan för att listan var uppe på blogg.se inte av henne & de var dagen innan jag fick alla :)!

2010-08-14 kl. 22:19:22
URL: http://saarrraa.blogg.se/
Av: Anonym

Jösses, vilka knäppjökar?! Fin blogg förresten :)

2010-08-18 kl. 20:51:26
URL: http://jozzifina.blogg.se/



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback