light of life



it's alive!


Igår var det som sagt ett år sedan Kristoffer och jag flyttade ihop. Han jobbade hela dagen så vi firade inget speciellt, hann i alla fall äta middag tillsammans.

Lördagen var också trevlig, med marknaden i Sundsvall. Fick tag i en hel del saker, ska lägga upp bilder då jag tagit mig för att ta dem.

Idag har varit en sådan där dag som bara flyger förbi, trots att jag inte gjort någonting speciellt. Jag testade precis den nya perkulatorn, som bilden ovan visar! Min förra som jag fick i födelsedagspresent (4 juni) gick sönder förra veckan, så jag fick ut denna på garantin. Funkade underbart bra och lampan lyser till och med! Fantastiskt.

Idag började även min brorsdotter Michelle i första klass! Jag tycker att hon nyss föddes, tiden går otroligt fort. Om några år får jag förhoppningsvis en egen etta att ta hand om. Vecka 39-43 har jag praktik igen, det som gör det värt att gå i skolan. Michelle känns dock mycket mer mogen än de barn jag haft under praktikperioderna hittills. Jag vet ju inte hur hon är i skolan i och för sig, men hon är smart och borde klara det galant.


Ska avsluta med citat ur en konversation jag fick höra av min bror, Michelles pappa;

Michelle: "När jag blir stor ska jag ha egen affär, så jag inte behöver jobba så mycket."
Michelles pappa: "Men har man egen affär måste man ju vara där, annars kan ju ingen handla?"
Michelle: "Ja, men Léon (lillebror, 3 år) kan ju jobba. Så får han pyttelite pengar så tar jag resten och kan ha sovmorgon i lugn och ro. Han fattar ju inget iallafall."

Som sagt, hon är smart. Synd om lillebror bara som blir blåst på pengarna. Han ska ändå köra traktor när han blir stor har han bestämt. Det gäller att sätta sina mål tidigt.

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback