Ugly Betty kan bli film!

 

På bioduken?

 

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så avslutades tv-serien Ugly Betty efter fyra säsonger.

Själv såg jag det sista avsnittet igår, och det kunde inte ha blivit ett bättre avslut!


Det finns två saker som enligt mig är avskyvärt när det gäller tv-serier;

• Serien läggs ner rakt av, mitt i storyn och får inget riktigt avslut. (Kyle XY, Moonlight)
• Serien borde egentligen avslutas, men eftersom den drar in pengar så mjölkas den vidare och blir sämre och sämre. (LOST, One Tree Hill)


Ugly Betty däremot avslutades perfekt, vilket jag är glad över!

Hur detta skulle passa sig som film vet jag dock inte. Att bara fortsätta där serien avslutades lär väl inte bli någon hit. Kunde kanske funka eftersom det hända så mycket nytt i slutet.

Alternativet är att hoppa fram x antal år i historien och göra den som en "riktig" film.


Ingenting är bestämt än, men om Betty blir biofilm så ska jag absolut se den!

KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback