The Santa Clause


Från 1994 var min bästa julfilm som barn. Jag hade den på vhs och såg den alltid på jul! Den, Home Alone filmerna och Himla Många Program med Galenskaparna är det på tv som jag kopplar ihop med jul. Och Svensson Svenssons Jul såklart. "Var är min lille vän" osv.

Vi som inte såg Kalle Anka. Jag fattar fortfarande inte grejen med det, men det är väl som alla andra traditioner. Många vuxna är fortfarande obsessed över Kalle på julafton, jag har inget minne av att vi någonsin såg det när jag var liten. Vi brukade öppna julklappar vid den tiden.

Något som jag missat är att det kommit både en tvåa och en trea på The Santa Clause, från 2002 respektive 2006. Ska se dem också, men ofta är originalen bäst, kanske främst för att det är nostalgi.


Jag fick förresten svar från killen på eBay angående mitt paket. Det skulle ta minst sex veckor med surface mail från Canada, så förhoppningsvis får jag det efter jul någon gång! Julklapp till mig själv.

Undrar om man får några julklappar nu då? Naughty är man ju alltid i och för sig. Inte särskilt snäll alls faktiskt. Hoppas folk är vana vid det vid det här laget så man får något i alla fall!

Jag har gjort i ordning allt inför imorgon; motorvärmaren på, bilen av-isad, julklapparna nerpackade, kameran laddad och kläder fixade.

Klockan 13 ska vi vara på plats hos Greger, jag ska hämta upp Fredde tjugo i. Julbord och julklappsöppning där, blir nog trevligt.
På annandagen (antagligen) åker vi till Sollefteå och firar med Kristoffers familj. Stannar där till nyår så man hinner umgås med alla. Persson och Sara är hemma från Piteå över jul, så vi måste hinna umgås med dem någon dag också.
Emil och Kristin ville hitta på någonting på nyår, så vi får se hur det blir med allting.


Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon! Får se om det blir någon uppdatering på morgonen, annars återkommer jag med bilder från dagen senare!

Tills dess, God Jul alla söta!


Emo-santa says Merry Christmas!


KOMMENTARER:



Namn:
Spara till nästa gång?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/URL:

Kommentar:

Trackback